دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

سیدصادق نوری-امام جماعت:«توجه به رعایت شئونات اسلامی توسط آقایان و خانم‌ها در ماه محرم یک اصل است.»

هیئت و امام جماعت

حجت‌الاسلام «سیدصادق نوری» امام جماعت ساکن شهرری این نکته را در باب مناسبات ماه محرم بیان می‌کند و می‌گوید: «متأسفانه تعدادی از شهروندان بدون توجه به ارزش‌های دینی و موازین شرعی با پوشش‌های نامناسب در خیابان‌ها و حتی در مراسم عزاداری و هیئت‌ها شرکت می‌کنند.» به گفته نوری، مردان و زنان مکلف به رعایت شئونات اسلامی در محافل عمومی و انظار هستند.

او به راه افتادن و همراهی زنان پشت دسته‌های عزاداری هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «از بانوان عزادار می‌خواهیم جلو یا پشت دسته‌های سینه‌زن و زنجیرزن به راه نیفتند. خوشبختانه در محله‌ها مراسم عزاداری ویژه بانوان فراوان است. بانوان برای بهره‌برداری از فضائل این ماه بهتر است در این محافل شرکت کنند.» خواندن شعرهایی که تناسبی با ماه محرم ندارد و استفاده از ابزار و ادوات موسیقی در این ایام از مواردی است که حجت‌الاسلام نوری به آنها اشاره می‌کند و می‌گوید: «قبل از هر اقدامی سخنرانان باید فلسفه قیام امام حسین(ع) را برای عزاداران به‌ویژه نسل نوجوان و جوان بازگو کنند. این اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی باعث می‌شود تا راه ورود خرافات و بدعت‌گذاری در مبانی دینی بسته شود و شاهد خواندن شعرهای بی‌پایه و اساس در محافل عزاداری نباشیم.

همچنین در این ایام جایز نیست هیئتی‌ها از ادوات موسیقی غیرمتعارف استفاده کنند. از گذشته تاکنون استفاده از طبل و دهل در دسته‌های عزاداری ماه محرم مرسوم بوده و بهتر است ما هم به همان روش سنتی عمل کنیم.»

کد خبر 453521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha