همشهری آنلاین: نشست نقد و بررسی کتاب برساخت اجتماعی تفاوت؛ جنسیت در کلاس درس دانشگاهی با حضور کارشناسان ۱۱ شهریورماه در سرای کتاب برگزار می شود.

بررسي کتاب برساخت اجتماعی تفاوت؛جنسیت در کلاس درس دانشگاهی

به همت پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همکاری موسسه خانه کتاب ایران، دومین نشست از مجموعه نشستهای فرهنگ و دانشگاه، به نقد و بررسی کتاب برساخت اجتماعی تفاوت؛ جنسیت در کلاس درس دانشگاهی تألیف کرم حبیب پورگتابی استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه خوارزمی ۱۱ شهریورماه برگزار می شود.

این نشست باحضور مؤلف اثر( کرم حبیب پورگتابی)، خدیجه کشاورز و مهری طیبی نیا دوشنبه ۱۱ شهریورماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در خیابان انقلاب، بین فلسطین و برادران مظفر، پلاک ۱۰۸۰، طبقه منفی ۲، سالن سرای کتاب برپا می شود.

ساحت علم به‌طور عام و دانشگاه‌های کشور به‌طور خاص نیز، به‌مانند ساحت سیاست، اقتصاد و…، شاهد تفاوت تجربه(البته گاه شکاف) جنسیتی‌اند و امروزه شاهدیم که علی‌رغم افزایش تعداد زنان در آموزش عالی ایران در مقایسه با مردان، از نظر کیفی تجربهزنان در کلاس درس، با مردان برابر نبوده و کلاس‌های درس دانشگاه‌های ما، اُریب‌های جنسیتی نرم و زیرکانه‌ای را تجربه می‌کنند.

کتاب حاضر، نخستین روایت از تجربه جنسیتی کلاس درس در ایران از چشم‌انداز جامعه‌شناسی است که در بین حجمی از ادبیات روان‌شناسی و علوم تربیتی و حتی پزشکی موجود در رابطه با برخی از ابعاد این موضوع به تحریر درآمده است

کد خبر 453319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha