همشهری آنلاین: دیدارهای مرحله نهایی مسابقات بدمینتون غرب آسیا در قمست یک نفره و دو نفره پسران و دختران روز پنچشنبه (۷ شهریور) در سالن بدمینتون شهر امان برگزار شد و ملی‌پوشان کشورمان با کسب ٨ مدال طلا، ۳ نقره و ١برنز به مقام قهرمانی و نایب قهرمانی دست یافتند.

تيم‌هاي بدمينتون

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدمینتون، در دیدار فینال رده سنی زیر ۱۵ سال پسران محمدپارسا الوندی از ایران به مصاف علی حیاتی، دیگر ملی‌پوش کشورمان رفت که این دیدار با نتیجه ۲ بر ۰ به سود حیاتی خاتمه یافت و وی به مقام قهرمانی دست یافت و الوندی به مقام نایب قهرمانی رسید. بدمینتون‌بازان عراق و عربستان سعودی به مقام سوم مشترک این رده سنی دست یافتند.

در فینال رقابت‌های دونفره زیر ۱۵ سال پسران تیم دونفره علی حیاتی و محمدپارسا الوندی از ایران به مصاف تیم دونفره عربستان سعودی رفت که این مسابقه در پایان با نتیجه ۲ بر ۰ به سود تیم ایران و با کسب مدال طلا خاتمه یافت وتیم عربستان دوم شد. تیم‌های دونفره اردن و سوریه به مقام سوم مشترک و مدال برنز رسیدند.

در فینال رده سنی زیر ۱۷ سال پسران در قسمت یک نفره نماینده اردن به مصاف نیما رستم‌پور رفت که این مسابقه در پایان با نتیجه ۲ بر ۰ به سود رستم‌پور به پایان رسید و وی مدال طلا را کسب کرد. بازیکن اردن مدال نقره را از آن خود کرد و بدمینتون‌باز عراق و محسن معصومی‌تبار از ایران به مقام سوم مشترک دست یافتند.

در فینال مسابقات دونفره زیر ۱۷ سال پسران تیم دو نفره نیما رستم‌پور و محسن معصومی‌تبار با نتیجه ۲ بر ۰ تیم دو نفره اردن را برد و مقام قهرمانی را به خود اختصاص داد، تیم اردن دوم شد و تیم‌های لبنان و عراق به مقام سوم مشترک رسیدند.

در دیدار فینال دختران رده سنی زیر ۱۵ سال در قسمت یک نفره مریم سلطانی ۲ بر ۰ مبینا ندایی را شکست داد و به مقام قهرمانی رسید، ندایی مدال نقره را به گردن آویخت و بدمینتون‌بازان لبنان و اردن مقام سوم مشترک را به دست آوردند.

در فینال رقابت‌های دونفره زیر ۱۵ سال دختران تیم دو نفره مریم سلطانی و مبینا ندایی از کشورمان با نتیجه ۲ بر صفر تیم دونفره دختران لبنان را مغلوب کرد و مدال طلا را تصاحب کرد، تیم لبنان دوم شد و تیم‌های سوریه و بحرین مقام سوم مشترک را از آن خود کردند.

در فینال رده سنی زیر ۱۷ سال دختران در قمست یک نفره فاطمه بابایی به مصاف ساره امینیان رفت که این مسابقه در پایان با نتیجه ۲ بر ۱ به سود بابایی و با قهرمانی وی خاتمه یافت، امینیان به مقام نایب قهرمانی دست یافت و بدمینتون‌بازان اردن و عراق به مدال برنز دست یافتند.

و در فینال مسابقات دونفره زیر ۱۷ سال دختران  تیم دونفره ساره امینیان و فاطمه بابایی با تیم دو نفره سوریه به رقابت پرداخت که این دیدار در پایان با نتیجه ۲ بر ۰ به سود تیم ایران و با قهرمانی این تیم خاتمه یافت، تیم سوریه نایب قهرمان شد و تیم‌های لبنان و اردن به مقام سوم مشترک رسیدند.

کد خبر 453300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha