مسعود خوشنود زاده: کتاب "تجلی ذات در آیینه اسماء و صفات" توسط کیوان محب خسروی در 220 صفحه و با قیمت 1760 تومان منتشر شد.

شناخت اسما و صفات الهی دانشی است که بسیاری از عرفا، حکما ومتکلمین به تحقیق در مورد آن پرداخته‌اند و بابی است که انتها ندارد.

عرفان نظری، علم شناخت خداوند و اسما و صفات آن ذات مقدس می‌باشد و عرفای بزرگی در مورد این علم و ابواب و عناوین آن مانند انواع اسماء، تعدد و ویژگی وخواص آنها هریک به فرا خور زاویه دید و دانش خود به بحث و تحقیق پرداخته‌اند.

کتاب "تجلی ذات در آیینه اسما و صفات" روایت مختصر و در عین حال دقیقی از اسما و صفات و برخی خواص آنها است که توسط کیوان محب خسروی به رشته تحریر در آمده است.

مولف، ابتدا مختصری راجع به امهات بحث اسما و صفات از قبیل توحید،  اسم اعظم،  اسما الحسنی، خلیفه الله و... توضیح می‌دهد و با اشاراتی موجز و رسا مفهومی روشن از این اصطلاحات روایت می‌کند. سپس به 100 اسم از مهم‌ترین و مشهورترین اسماء می‌پردازد و با بیانی ساده و جذاب و با استفاده از منابع درجه اول و آیات و روایات  توضیحی لغوی مفهومی و محتوایی ارایه می دهند.

او سپس  مختصری از  خواص برخی از اسما و صفات الهی را به دور از خرافات رایج  و ساده انگاری‌های‌ عوامانه با بیانی متین توضیح می‌دهد و در آخر نیز بعضی صفات را که جایز نیست به خداوند نسبت دهیم باذکر دلیل شرح می‌دهد.

از ویژگی‌های مهم کتاب، نثر خوب و همه فهم آن و پرهیز از لفاظی‌های متکلفانه است که گاهی گریبان این نوع مباحث را می‌گیرد. اگر جایی نیز نیاز به ورود به بحث‌های فلسفی و کلامی بوده از پس تقریر روان آن جهت همه فهم کردن مطلب  به خوبی بر آمده اند.

عنوان کتاب مزین به خط شکسته استاد عباس نوری از هنرمندان برجسته کشور و خطاط برجسته جهان اسلام است. خط زیبای شکسته استاد نوری، بر زمینه ای لاجوردی اشاره ای ظریف به عمق و بی کرانگی بحث اسماء وصفات به تبع ذات لایزال الهی دارد و ما را در فهم محتوای کتاب یاری می نماید.

مطالعه این کتاب را به کسانی که می‌خواهند آشنایی مجمل اما دقیق و صحیحی از اسماء و صفات الهی داشته باشند توصیه می‌کنیم .

این کتاب که توسط انتشارات سنا منتشر شده در کتاب فروشی‌ها موجود است.

کد خبر 45319

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز