همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی ساخت مسکن در استان کرمان پنج روز است گفت: بعد از اتمام این مهلت سهمیه به استان دیگری اختصاص پیدا می‌کند.

مسكن

تسنیم نوشت: اباذر جابری عصر امروز در آئین رونمایی از سامانه طرح اقدام ملی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی با حضور رئیس جمهور در تمام کشور کلید خورده است اظهار داشت: بنیاد مسکن متولی ساخت ۱۰۰ هزار واحد از مجموع ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی در کشور است.

وی با بیان اینکه استان کرمان پایلوت اجرای این طرح و ثبت‌نام در سامانه است گفت: مردم می‌توانند در کمتر از ۱۰ دقیقه به سامانه مراجعه کرده و مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه باید اطلاع‌رسانی کامل به مردم انجام شود تا همه نیازمندان مسکن در این طرح ثبت‌نام کنند افزود: مهلت ثبت‌نام در استان کرمان پنج روز است و بعد از آن سهمیه به استان دیگری اختصاص پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن از امروز در استان کرمان آغاز شده و تا چهار روز دیگر ادامه دارد افزود: این طرح برای سرپرستان خانوار فاقد مسکن است.

جابری با اشاره به اینکه یکی از شرایط این طرح سکونت پنج ساله در شهر متقاضی مسکن است بیان کرد: اولویت این طرح با افرادی است که زمین داشته باشند.

وی با بیان اینکه در مرحله بعد براساس نیازسنجی درخواست زمین مناسب شده است گفت: هزار و ۲۴ شهر در حوزه فعالیت بنیاد مسکن شامل این طرح می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه تلاش داریم از اراضی دولتی در این طرح استفاده شود عنوان کرد: وام ۷۵ میلیون تومانی ساخت برای ثبت‌نام‌کنندگان در نظر گرفته شده که به بانک مسکن معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت این وام با سود ۱۸ درصد است و در مدت ۱۰ سال برگشت داده می‌شود گفت: مبلغ اقساط وام حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

  • ۲ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی در کرمان ساخته می‌شود

در این جلسه علی‌اکبر سلطانی‌نژاد مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان نیز با اشاره به اینکه این طرح برای اقشار متوسط جامعه طراحی شده اظهار داشت: این طرح شامل دهک‌های یک و دو جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان کرمان جامعه آماری حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ خانوار فاقد مسکن وجود دارد گفت: اولویت اجرای این طرح با شهرهای کوچک است و ۷۰ شهر استان کرمان جزو این طرح هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان در مجموع حدود ۲ هزار واحد طرح اقدام ملی ساخته می‌شود افزود: متقاضیان حتما باید در سامانه این طرح به نام سامانه آباد و به آدرس abad.bonyadmaskan.ir ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه سهم آورده متقاضی در بانک مسکن نیز حدود ۳۰ میلیون تومان است گفت: قسط اول تسهیلات بعد از اجرای فنداسیون به متقاضی پرداخت می‌شود.

کد خبر 453170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha