ندا انتظامی-روزنامه‌نگار: ماراتن کنسرت‌ها در ایام قبل از محرم چنان نفسگیر است که مخاطب امروز نمی‌داند کدام کنسرت را انتخاب کند.

موسيقي

نگاهی به فهرست کنسرت‌ها نشان می‌دهد که تمرکز بر موسیقی پاپ است و اغلب اجراها بلیت‌هایشان فروش رفته یا به‌دلیل استقبال مخاطبان تمدید شده است.

  • موسیقی پاپ در صدر

با توجه به قیمت بلیت کنسرت پاپ که دامنه آن بین ۵۵هزار تومان تا ۱۹۰هزار تومان است، تمدید آن یا تمام‌شدن بلیت، نشانه استقبال مخاطب از این گونه موسیقی است. رضا بهرام، گروه ماکان، بهنام بانی، کیان پورتراب، امید حاجیلی، گروه بمرانی، مجتبی شاه‌علی (گروه نوای رامشه)، هادی فیض‌آبادی و گروه بام ازجمله گروه‌های موسیقی پاپ هستند که در این ایام اجرای برنامه دارند.

  •  موسیقی بانوان همچنان مهجور

در این ایام تنها ۳ اجرا برای بانوان روی صحنه می‌رود. البته باید گفت که این تعداد اجرا اگر بیشتر از تعداد اجرای کنسرت های‌مخصوص بانوان در جشنواره موسیقی فجر نباشد، قطعا کمتر نبوده است.  گروه «ترنج» به خوانندگی و سرپرستی مریم نیک‌بین به همراه گروه «فولکلور و آیینی ئاسو» در روز پنجشنبه ۷شهریور ساعت۲۱ در فرهنگسرای نیاوران به اجرای برنامه می‌پردازد. گروه دیگر، گروه «بهارآفرین» و گروه «حرکت مانتره» است که تنها یک اجرا در روز جمعه ۸شهریور ساعت۱۵ در فرهنگسرای نیاوران دارد.

سرپرستی این گروه برعهده بهاره میرزا آقاست. گروه «تیار» ‌به سرپرستی آیدا امیری‌مقدم و گروه «حرکات نمایشی برنان» به سرپرستی و طراحی مهناز میرزایی و خوانندگی هاله خاورانی در روز ۷شهریور ساعت۱۷ در تالار اندیشه حوزه هنری به اجرای برنامه می‌پردازد.

  • کنسرت برای کودکان

شاید عجیب باشد که در طول سال کنسرت ویژه برای کودکان و نوجوانان به‌ندرت اجرا می‌شود. در این ایام ۲ اجرا برای این رده سنی هست. ۷ و ۸ شهریور گروه موسیقی «زنبورک» اجرای موزیکال قصه «خروسی نگو یک ساعت»‌ را در ۴سانس روی صحنه می‌برد. این کنسرت مخصوص کودکان ۲ تا ۷ سال است و نکته جالب این است که کودکان زیر ۳سال نیاز به تهیه بلیت ندارند. ساعت اجرای این کنسرت ۱۷:۳۰ و ۲۰ در تالار ایوان شمس است.

همچنین ارکستر ملی برای بچه‌های ایران «شب خاطره‌ها» را اجرا می‌کند. در این کنسرت که به رهبری مهمان سهراب کاشف برگزار خواهد شد، آثاری از محمدرضا علیقلی و بهرام دهقانیار، ۲آهنگساز مطرح موسیقی کشورمان در قالبی متفاوت پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد. قطعاتی همچون «پاتال و آرزوهای کوچک»، «گلنار»، «دزد عروسک‌ها»، «کلاه قرمزی»، «شهرموش‌ها»، «خونه مادربزرگه»، «زیر گنبد کبود»، «والس نغمه‌ها»، «قصه‌های تابه‌تا». این اجرا برای کودکان ۶ سال به بالا، نوجوان و بزرگسالان در روزهای ۶ و ۷شهریور ساعت۲۱:۳۰ خواهد بود.

  • از موسیقی سنتی تا جز

تنوع اجرای آثار یکی از نکات مثبت اجرای این دوره است که پاسخی به سلایق متفاوت مخاطبان ‌است. مهران مدیری، علیرضا قمصری، کنسرت گروه آوای ماهان (کنسرت قطعات جز)، کنسرت سالار عقیلی، کنسرت تریو فلوت و پیانو، کنسرت گروه حصیر و ارکستر کوبه‌ای آواکوب اجراهایی بودند که در این ایام روی صحنه رفتند.

  • رکوردی برای قربانی

این دوره از اجراها را باید با نام علیرضا قربانی پیوند زد. کنسرت علیرضا قربانی با عنوان «با من بخوان» با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد. این اجرا در تهران بیش از ۳ بار تمدید شد و پذیرای ۳۳هزار تماشاگر بود و در شهرهای اصفهان، تبریز، شیراز و رشت نزدیک به ۲۰هزار تماشاگر داشت. استقبال از این اجرا به اندازه‌ای بود که گروه درصدد است که بعد از محرم و صفر به تور خود در شهرستان‌ها ادامه بدهد و اجراهایی در تهران تدارک ببیند و خبر خوب کنسرت «با من بخوان» این است که در سال۲۰۲۰ این گروه برای اجرا به خارج از کشور خواهد رفت.

  • کنسرت صادقی در بلاتکلیفی

رضا صادقی هم جزو خوانندگانی بود که قرار بود کنسرت داشته باشد اما به‌دلیل افتادن از پله دچار آسیب‌دیدگی شد. این خواننده پاپ روز گذشته عمل جراحی داشت ‌که اعلام شده به‌دلیل آسیب‌دیدگی و جراحی سنگین، دوره نقاهت طولانی‌مدتی خواهد داشت.

کد خبر 453043

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha