همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از صدور ۱۷ هزار گواهی ثبت اثر در سامانه ثبت آثار ادبی و هنری و ثبت دو هزار و ۸۷۵ اثر مکتوب در این سامانه از سال ۱۳۹۶ خبر داد.

مدیر‌کل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حامد سهرابی، مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایبنا  درباره آمار به ثبت رسیده در سامانه ثبت آثار ادبی و هنری بیان کرد: از سال ۱۳۸۸ جریان ثبت آثار ادبی و هنری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده و از سال ۱۳۹۵ این روند به‌صورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور فیزیکی صاحب اثر، ادامه دارد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۵ نزدیک به ۲۵ هزار اثر ادبی و هنری واصل شده و ۱۷ هزار تقاضا نیز به صدور گواهی منجر شده است. آثار هنری در زمینه‌های مختلف ازجمله آثار کتاب، آثار تجسمی و موسیقی در سامانه به ثبت رسیده است.

سهرابی ادامه داد: ثبت اثر ادبی و هنری به منزله مجوز انتشار نیست، بلکه راهی برای اثبات مالکیت و پیش‌گیری از سوءاستفادهای احتمالی است.

مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آمار ثبت آثار مکتوب در سامانه ثبت آثار ادبی و هنری گفت: دو هزار و ۸۷۵ اثر مکتوب از سال ۱۳۹۶ در سامانه به ثبت رسیده است. مجموع این آثار مکتوب شامل هر نوع نوشته ازجمله آثار علمی، آموزشی، داستان، نمایشنامه، کتاب و یا شعر است.     
 
سهرابی با بیان اینکه سامانه ثبت آثار ادبی و هنری بین چند دستگاه و معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشترک است، افزود: افراد مرتبط از معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزو کاربران سامانه ثبت آثار ادبی و هنری هستند. آثار برای بررسی به این افراد ارسال می‌شود و دیدگاه آن‌ها دریافت می‌شود سپس جریان ثبت انجام می‌شود. سامانه به همین دلیل بی‌نظیر و با کمترین اشکال ارائه خدمات می‌کند.

کد خبر 452687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha