چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: موسیقیدان ۴۴ ساله فرانسوی که برای ثبت صدای طبیعت در تازه‌ترین اثر خود به کانادا سفر کرده بود، در حمله یک خرس کشته شد.

جولين گوتيه آهنگساز فرانسوي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، ماجرا در ساعت‌های ابتدایی بامداد پنجشنبه گذشته در اردوگاهی نزدیک روستای تولیتا در سرزمین‌های شمالی کانادا رخ داد و قربانی فردی به نام جولین گوتیه است که هدف حمله خرس قرار گرفت. او همراه کامیل توسکانی (زیست‌شناس) در منطقه‌ای بسیار کم‌جمعیت در شمال غربی کانادا سفر می‌کرد و می‌خواست برای اثر موسیقایی تازه خود صداهای بکر طبیعت را ضبط کند.

برنامه و نقشه این دو نفر رفتن از فورت پراویدنس به اینوویک در مدت ۳۰ روز بود؛ دو شهر با بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر فاصله در عمق حیات وحش طبیعی. توسکانی درباره حادثه وحشتناک بامداد پنجشنبه به روزنامه فرانسوی لوپاریزین گفت: «خرس شب‌هنگام وارد اردوگاه ما شد و گوتیه را با خودش برد.» این زیست‌شناس ماجرا را بدون درنگ به پلیس گزارش کرد و شرایط بد آب و هوایی باعث شد جنازه بی‌جان نقاش فرانسوی یک روز بعد پیدا شود.

مقام‌های رسمی کانادا هنوز مشخص نکرده‌اند کدام گونه خرس به گوتیه حمله کرده و او را کشته است اما هفته گذشته دو خرس گریزلی و سیاه شکار شده‌اند تا معلوم شود مرگ نقاش نگون‌بخت کار کدام حیوان بوده است. با وجود فراوانی گونه‌های مختلف خرس در منطقه، حمله به انسان به ندرت رخ داد و به گفته سخنگوی منابع طبیعی کانادا، در ۲۰ سال اخیر تنها چهار حمله مرگبار از خرس‌های وحشی به انسان گزارش شده است.

آخرین مطلب گوتیه در شبکه‌های اجتماعی مربوط به هشت روز پیش از مرگ با مضمون گذراندن «لحظه‌هایی پرفشار، خسته‌کننده و الهام‌بخش در یک چشم‌انداز زمخت» بوده است.

کد خبر 452298

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha