چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

عاطفه علیان- اصفهان- خبرنگار: نزدیک به ۴دهه از انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب می گذرد، اما این حادثه در حافظه تاریخی ملت ایران ماندگار شد و دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نامیده شد تا با وجود همه ناملایمتی ها، دولتمردان با اقتدار و در ادامه اهداف شهیدان گام بردارند.

تدارک 1734طرح در 24 شهرستان اصفهان

اما این ۷روز ابتدای شهریور فرصتی است تا مسئولان انباشتی از طرح ها را افتتاح کنند. اگرچه همیشه وزنه طرح های نیمه کاره سنگین تر است، اما دراین شرایط دشوار اقتصادی عزم کارگزاران دولت همان ادامه تقوای سیاسی شهیدان رجایی و باهنر است تا با ادامه مشی این شهیدان دولتمرد، بتوان با اتکا به نیروی داخلی تولید را رونق داد. اگرچه امسال دراین شرایط اقتصادی، درهفته دولت ویترین طرح های مورد بهره برداری با ۱۷۳۴ طرح در ۲۴ شهرستان استان با رشد ۳۹درصدی نسبت به سال گذشته و با اعتبار بیش از ۲ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان برنامه ریزی شده، اما فعالان اقتصادی و بخش خصوصی برای تکمیل طرح های نیمه کاره باید آستین بالا بزنند تا موجبات رونق تولید و تقویت اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

  • مشارکت ویژه بخش خصوصی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی که پیش‌برد طرح‌های عمرانی را دچار مشکل کرده و با همت مدیران اجرایی و استاندار اصفهان محقق شده به همشهری می‌گوید: امسال در هفته دولت هزارو ۷۳۴ طرح دراصفهان با هزینه بیش از ۲هزار و ۹۳۰میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که حدود ۶۰درصد آنها را بخش خصوصی برعهده گرفته است. «حجت الله غلامی» می‌افزاید: عمده این طرح ها در بخش کشاورزی، صنعت و معدن، آب، برق، راه و شهرسازی، شبکه های آبی، میراث فرهنگی، گردشگری، خدمات فرهنگی، بهداشت و درمان بوده است.

وی ادامه می‌دهد: ۲۶۱ طرح ملی با اعتبار ۲۶۸ میلیارد تومان، ۱۸۵ پروژه استانی با ۱۰۲ میلیارد تومان، ۶۲۰ پروژه خصوصی و تعاونی با ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان، ۴۷۹ پروژه با مشارکت شهرداری‌ها با ۲۴۶ میلیارد تومان و ۱۷۱ پروژه با مشارکت دهیاری ها با ۴۰میلیارد تومان در هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه بیشترین طرح‌ها به ترتیب اولویت در شهرستان های اصفهان، کاشان و تیران و کرون به بهره‌برداری می‌رسد و دیگر شهرستان‌ها نیز در این طرح ها سهیم خواهند بود، تصریح می‌کند: سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ طرح مورد افتتاح قرار گرفت اما این میزان در سال جاری با رشد ۱۱ درصدی افزایش پیدا کرده است.

غلامی می‌افزاید: ۳۷۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی استانی در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵/۹درصد رشد داشته است. به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداراصفهان، بخشی از طرح های ملی به استان اصفهان واگذار شده که با عنوان «طرح های استانی ویژه» از آن یاد می شود که امسال ۳۰۶میلیارد تومان را به خود اختصاص داده و با رشد ۵۴ درصدی مواجه شده است.

غلامی اضافه می‌کند: اعتبار طرح های ملی متمرکز در استان اصفهان ۹۱۰ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹درصد رشد داشته است. وی با بیان اینکه اعتبارات طرح های متوازن منطقه‌ای در استان اصفهان ۳۸۹میلیاردتومان است، اظهار می‌کند: سرجمع بودجه عمرانی امسال ۲هزارو ۱۷میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۱۱درصد رشد را نشان می‌دهد.

غلامی پایان طرح های نیمه تمام عمرانی را در تشویق مشارکت بخش خصوصی می داند و ادامه می دهد: در تمام طرح های عمرانی، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی می توانند فعالیت کنند. معاون استاندار با بیان اینکه دراین شرایط دشوار اقتصادی ۴۳۴ طرح عمرانی نسبت به سال گذشته به فهرست طرح‌های قابل بهره برداری در هفته دولت اضافه شده است، می‌گوید: صنعت گردشگری موضوعی اساسی دراصفهان است و طرح های عمرانی در دورترین شهر درشرق اصفهان، خوروبیابانک، به عنوان اولین اقامتگاه بوم گردی با ۵۶ طرح و غربی ترین شهر با جاذبه های گردشگری یعنی فریدونشهر و بویین میاندشت با ۳۸ طرح آماده بهره برداری است.

  • ارزش طرح‌های عمران‌شهری

معاون عمران شهری شهرداراصفهان با اشاره به طرح های آماده افتتاح در هفته دولت به همشهری می‌گوید: انواع طرح شامل اماکن ورزشی و تفریحی، پارک و فضای سبز، پیاده رو، تاسیسات زیربنایی و آبرسانی، خیابان، مراکز فرهنگی و مناسب سازی معابر برای معلولان از طرح های آماده بهره برداری در هفته دولت است. «ایرج مظفر» با بیان اینکه این طرح ها به ارزش ۱۲۸میلیارد تومان ازسوی شهرداری اصفهان برای افتتاح در هفته دولت به استانداری معرفی شده است، ادامه می دهد: ۵۴ خیابان با هزینه بیش از ۴۹۶میلیارد تومان آماده بهره برداری است که کلنگ زنی خیابان منتظرالمهدی حدود چند ماه پیش انجام و با هزینه ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان احداث شد.

وی می افزاید: تعداد ۳۰ اماکن ورزشی و تفریحی با هزینه ۱۷۳ میلیارد تومان در مناطق پانزده گانه شهرداری آماده افتتاح است. مظفر با اشاره به اینکه ۷۶ پارک و فضای سبز به ارزش ۲۱۹ میلیارد تومان به فضای سبز شهر اصفهان اضافه می شود تصریح می‌کند: در هفته دولت طرح های عمرانی شهرداری ۸۸ پیاده رو را آماده افتتاح کرده است که ۳۹معبر برای معلولان با هزینه ۲۸میلیارد تومان مناسب سازی شده است. معاون عمران شهری شهرداراصفهان عنوان می‌کند: تاسیسات زیربنایی و آبرسانی که شامل خطوط انتقال آب و احداث مخازن برای استفاده از پساب می شود، شامل ۶۴ طرح است که هزینه ای بالغ بر ۵۶۳ میلیارد تومان در برداشته است.

  • ۷۲  طرح؛ سهم میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان اینکه ۳۸۶طرح دردست ساخت درحوزه گردشگری دراستان فعال است، به همشهری می‌گوید: حجم سرمایه‌گذاری در طرح های دردست ساخت در حوزه گردشگری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان است که ظرفیت اشتغال ۱۱۹۴۴ نفر را فراهم می کند. این درحالی است که از بین این طرح ها، ۵۶ طرح گردشگری و ۱۶ طرح فرهنگی درحوزه صنایع دستی استان اصفهان در این هفته به بهره برداری می رسد که شامل ۱۳هتل و اقامتگاه سنتی در استان اصفهان است.  

«فریدون الله یاری» تصریح می‌کند: با برنامه‌ریزی در معاونت سرمایه گذاری این اداره‌کل، ۴۴طرح سرمایه‌گذاری ازجمله ۱۳هتل و اقامتگاه سنتی شامل یک هتل در آران و بیدگل و۱۲ اقامتگاه سنتی با نجات بخشی خانه‌های تاریخی، در شهر ابوزیدآباد از توابع آران و بیدگل، کاشان، روستای فوداز از توابع نایین، شهر تودشک و شهر اصفهان افتتاح می شود.

وی می‌افزاید: همچنین ۲۹ اقامتگاه بوم گردی در استان به بهره برداری می‌رسد که در راستای توسعه متوازن گردشگری تاکنون ۴۴۴ اقامتگاه بوم گردی در اصفهان فعال شده که در این هفته اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان های اصفهان، سمیرم، خور و بیابانک، و آران و بیدگل به بهره‌برداری می‌رسد. الله یاری با بیان اینکه در هفته دولت، یک محوطه گردشگری در سمیرم و یک منطقه نمونه گردشگری درفریدون‌شهربه بهره برداری می‌رسد، اظهارمی‌کند: با افتتاح این مجموعه‌ها، ۱۰۵۷ تخت و۳۸۶ اتاق به ظرفیت اقامت دراستان افزوده و برای ۲۶۵ نفرنیز به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود. الله یاری می‌افزاید: مجموع این ۴۴طرح سرمایه گذاری با سرمایه ای معادل ۱۵۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

  • طرح‌های قابل افتتاح درحوزه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه به طرح های قابل افتتاح درحوزه گردشگری استان همزمان با هفته دولت امسال اشاره می‌کند و می‌گوید: در هفته دولت با موافقت شورای صدور مجوز دفاترخدمات مسافرتی و با همت بخش خصوصی، ۸دفتر خدمات مسافرتی در شهرستان های اصفهان و همچنین در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به بهره برداری می رسد. الله یاری ادامه می‌دهد: همچنین در هفته دولت امسال شاهد افتتاح یک مجتمع خدمات بین راهی درمحور گردشگری شرق استان در شهرستان نایین و همچنین شاهد افتتاح ۳ سفره خانه سنتی در شهرستان های اصفهان و خمینی شهر در مرکز استان هستیم.

  • برنامه های حوزه صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان به برنامه های حوزه صنایع دستی در هفته دولت اشاره کرده و می گوید: با برنامه ریزی های همکاران در حوزه معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، شاهد افتتاح ۴کارگاه صنایع دستی در شهرستان های خوانسار و تیران و کرون و همچنین برپایی ۱۰نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان های اصفهان، نطنز، کاشان، فلاورجان و شاهین شهر و میمه خواهیم بود. نمایشگاه صنایع دستی شهرستان شاهین شهر و میمه در کنار جشنواره های گردشگری بر پا می شود که نقش مهمی درافزایش نشاط اجتماعی وبهره برداری فرهنگی مردم خواهد داشت. وی می افزاید: در طی هفته دولت امسال، شاهد افتتاح ۲ بازارچه صنایع دستی در شهرستان های کاشان و فولادشهر از توابع شهرستان لنجان خواهیم بود.  

  • ۱۵۰طرح درکاشان به بهره‌برداری می‌رسد

۱۵۰ طرح در زمینه‌های عمرانی، زیربنایی، تولیدی و خدماتی همزمان با گرامیداشت هفته دولت در کاشان افتتاح می‌شود. به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه کاشان درنشستی خبری به مناسبت هفته دولت از آغاز عملیات اجرایی ۱۰طرح جدید نیز خبر داد و تشریح کرد: ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌ها اختصاص یافته که ۱۴۰۰میلیارد ریال آن مربوط به طرح‌های تکمیل شده است.

«علی‌اکبر مرتضایی قهرودی» با اشاره به تامین ۹۵درصد اعتبارها از محل بودجه‌های ملی و استانی و مشارکت ۵درصدی بخش خصوصی افزود: ۳۴۵فرصت شغلی با اجرای این طرح‌ها در زمینه‌های عمران و بهسازی شهری و روستایی، آموزشی و ورزشی، صنعتی، تاسیسات زیربنایی، حوزه گردشگری، آب و فاضلاب شهری و روستایی، مخابرات و راهداری ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه بدون اشاره به تعداد طرح‌های نیمه‌تمام موجود بیان کرد: تکمیل و راه‌اندازی این طرح‌ها، توجه ویژه به خانواده‌های شهیدان و جانبازان، افزایش ملاقات‌های مردمی، حضور در مسجدهای شهری و روستایی، ایجاد اتاق فکری با مشارکت نخبگان دانشگاهی، بازنشستگان و بخش خصوصی را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار ۶ ماهه دوم سال است. معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندارکاشان نیز اظهارکرد: طرح‌های هفته دولت امسال به نسبت سال گذشته ازنظر تعداد ۵۰ درصد کاهش یافته اما ۲۸ درصد رشد اعتباری داشته است.

«علیرضا چله‌دوان» گفت: ۱۰ طرح قابل بهره‌برداری هفته دولت در حوزه گردشگری است که ۳۰۰تخت به ظرفیت اسکان موجود شهرستان می‌افزاید. وی با اشاره به ۱۳ طرح آموزشی و ورزشی تاکید کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۶۰ کلاس درس به ظرفیت فضاهای آموزشی شهرستان کاشان اضافه می‌شود. معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار بهره‌برداری ۱۴کیلومتر از محور پر حادثه کاشان به اردستان را از دیگر طرح‌ها برشمرد و افزود: صنایع بزرگ از جمله سایپا، هامون نایزه، فولاد و شهرک صنعتی جعفرآباد در این جاده قرار دارند و آمار تلفات جاده‌ای شهرستان با این طرح پنج درصد کاهش خواهد یافت. وی همچنین بهره‌برداری از ۸ طرح گلخانه‌ای، چهار جایگاه سوخت در جاده‌های نوش‌آباد، حسن‌آباد، راوند و آزادراه کاشان- قم و پل راه‌آهن آب‌شیرین را از دیگر طرح‌های هفته دولت ۹۸ برشمرد. چله‌دوان دریافت مجوز ساخت و تامین اعتبار طرح دومین سالن استاندارد و بین‌المللی اسکواش کشور در کاشان را مورد اشاره قرار داد و گفت: بهره‌برداری از بوستان کودک، بهسازی معابر، طرح‌های هادی و اصلاح بلوار و ورودی روستاها از دیگر برنامه‌های هفته دولت است.

  • بهار توسعه در یزد
  • ۷۲۰طرح با اشتغالزایی ۲۱۰۰ نفر در هفته دولت در استان به بهره برداری می‌رسد

سمیه گلابگیریان- یزد- خبرنگار: هفته دولت امسال هفته پرباری برای یزدی هاست، چراکه شاهد بهره برداری از طرح های تکمیل شده در همه شهرستان های استان هستیم که با سرمایه گذاری ۲۵۰۰میلیارد تومان افتتاح می‌شوند و درکنار آن قرار است عملیات اجرایی ۱۲پروژه نیز به این مناسبت آغاز شود. در اولین روز از هفته دولت استاندار یزد درجمع خبرنگاران حاضر شد و نوید بهره‌برداری از ۷۰۸طرح با سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰میلیارد تومان در استان به مناسبت هفته دولت را داد. «محمدعلی طالبی» دراین جلسه گفته بود که علاوه بر بهره‌برداری از این طرح‌ها، دراین هفته عملیات اجرایی ۱۲طرح جدید با برآورد اعتبار ۲۶۲ میلیارد تومان آغاز می‌شود. وی اشتغالزایی این طرح‌ها را ۲۱۰۰ نفر اعلام کرده و گفته بود که رویکرد استان برای اشتغالزایی به سمت واحدهایی است که برای افراد بومی ‌و فارغ التحصیل ایجاد اشتغال می‌کنند.

  • اجرای طرح «درهای باز»

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دولت می‌گوید: قبل از آغاز هفته دولت چند جلسه برای بررسی پروژه‌ها برای انتخاب پروژه‌هایی که به صورت کامل آماده بهره برداری است و حتما قبل از این افتتاح نشده باشد، انجام شد. «احمد ترحمی» ‌ می‌افزاید: پروژه های انتخاب شده در جدول برنامه‌ریزی قرارگرفت و قرار شد هریک از معاونان استاندار در مراسم افتتاح پروژه‌های هفته دولت در ۲ شهرستان حضور یابد. وی ادامه می‌دهد: نگاه مدیریت ارشد استان توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار است و توزیع پروژه‌ها نیز متناسب با این دیدگاه به خوبی صورت گرفته است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دولت عنوان می‌کند: یکی از برنامه‌های استان به مناسبت هفته دولت، اجرای طرح «درهای باز» است که در استانداری اجرا شد و مردم درخواست های خود را بدون تشریفات اداری با استاندار و معاونان بیان کردند. وی می‌افزاید: این طرح با حضور فرمانداران در همه شهرستان‌هااجرایی می‌شود و بازخورد خوبی خواهد داشت و اگر ارزیابی خوبی از اجرای طرح در تمام استان حاصل شود، قرار است این طرح را به صورت ماهیانه در استان اجرا کنیم.

  • بهره برداری از ۴۱ پروژه در شهرستان یزد

فرماندار یزد از بهره برداری از  ۴۱ پروژه با اشتغال زایی ۴۶۸ به مناسبت هفته دولت دراین شهرستان خبر می‌دهد و می‌افزاید: این طرح‌ها مربوط به دستگاه های مختلف از جمله تعاون روستایی، شهرداری یزد، شهرداری زارچ، شرکت شهرک های صنعتی، صداوسیما، شرکت برق استان، اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل میراث فرهنگی، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی‌یزد و راهداری است. «سیدمحمد رستگاری» می‌افزاید: درحوزه تعاون روستایی نیز افتتاح واحد دامپروری پرروش بز «مورسیا»  در دستورکار است.  فاز نخست این طرح شامل خرید و پرورش ۱۲۰۰راس دام با سرمایه‌گذاری ۱۱۰میلیارد ریال با اعتبار بخش خصوصی و اشتغال‌زایی ۲۵نفر در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه می‌دهد: درحوزه شهری نیز بهره برداری از پروژه بازپیرایی پارک جوان اکبرآباد، بازپیرایی پارک حجت، بازپیرایی پارک لاله با جمع اعتبار ۱۵میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صورت خواهد گرفت. رستگاری به پروژه‌های شرکت شهرک صنعتی استان اشاره می‌کند و می‌افزاید: دراین حوزه بهره‌برداری از شبکه توزیع گاز شهرک صنعتی الکترونیک شامل ۹ کیلومتر شبکه گذاری با ۱۰میلیارد ریال اعتبار دولتی را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه می‌دهد: دراین حوزه همچنین بهره برداری از سامانه برگشت پساب تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی یزد شامل ۱۳۰ کیلومتر شبکه گذاری برنامه ریزی شده است. این طرح با اعتبار ۷۵میلیارد ریال اجرایی شده است. فرماندار یزد از دیگر پروژه های این شهرستان در هفته دولت به بهره برداری از پروژه تامین روشنایی روستای شحنه و اصلاح روشنایی خیابان های فرخی و دهم فروردین با اعتبار ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اشاره می‌کند. رستگاری می‌گوید: به مناسبت هفته دولت همچنین ۶ شرکت تولیدی درحوزه صنعت و معدن دربخش‌های کاشی و سرامیک، آلومنیوم، نخ شنل و روفرشی با اشتغال ۳۵۲ نفر و جمع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان ۹۳۴ میلیارد ریال بهره برداری خواهد شد. وی اظهارمی‌کند: درحوزه گردشگری نیز شاهد افتتاح ۱۵ اقامتگاه و یک سفره خانه سنتی با اشتغال‌زایی برای ۸۰ نفر خواهیم بود.

  • ایجاد اشتغال برای ۶۱ نفر در ابرکوه

فرماندار ابرکوه از بهره‌برداری ۲۹ طرح با اشتغال‌زایی ۶۱ نفر و سرمایه‌گذاری ۳۶۱میلیارد و ۲۹۰میلیون ریال خبر می‌دهد. «حبیب الله کاظمی‌نسب» اظهارمی‌کند: ازجمله این طرح‌ها درحوزه ورزش و جوانا ن، بهره‌برداری از ۳زمین چمن مصنوعی روستایی با اعتبار ۶/۹میلیارد ریال در روستاهای رئیس آباد، حسین آباد و منطقه عشایری هارونی است. وی ادامه می‌دهد: درحوزه کشاورزی نیز۷طرح با اشتغال‌زایی ۲۴نفر به بهره برداری می رسد و از پروژه‌های آموزشی این شهرستان نیز افتتاح ۲مدرسه شامل یک مدرسه خیری در اسفند آباد و یک مدرسه غیرانتفاعی در ابرکوه است. فرماندار ابرکوه می‌گوید: درحوزه آب‌وفاضلاب نیز شاهد افتتاح ۲ مجتمع آبرسانی در بخش مرکزی و بهمن ابرکوه با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و یک مورد سامانه گندزدایی آب با اعتبار ۳میلیارد ریال خواهیم بود. به گفته کاظمی‌نسب، پروژه‌های قابل افتتاح این شهرستان درحوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی علاوه بر ۳ اقامتگاه بوم‌گردی، بهره برداری از یک مرکز آموزشی و نمایشگاه صنایع دستی و تکمیل زیرساخت مجتمع خدمات رفاهی است.

  • سرمایه گذاری ۱۵هزار میلیاردی در اردکان

فرماندار اردکان از بهره برداری از ۳۳طرح عمرانی با اشتغال‌زایی ۲۶۰ نفر و سرمایه گذاری  ۱۵ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریالی خبر می‌دهد. «بهروز شهابی زاد» می‌گوید: مهم‌ترین این پروژه‌ها، بهره برداری از شرکت آهن اسفنجی چادرملو با ظرفیت تولید ۱۵۵۰هزارتن تولید آهن اسفنجی و اشتغال‌زایی ۱۸۰نفر با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۴هزار و ۶۵۰میلیارد ریال توسط بخش خصوصی است. وی ادامه می‌دهد: به مناسبت هفته دولت همچنین یک واحد تولید کاشی با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۵۰هزارمترمربع و اشتغال‌زایی قریب به ۶۰نفر با سرمایه‌گذاری ۲۵۰میلیارد ریال ازسوی بخش‌خصوصی بهره‌برداری می‌شود.

وی اضافه می‌کند: یکی دیگر از طرح‌ها، بهره برداری و انتقال (BOT) تاسیسات آبرسانی به روستاهای ساغند و مغستان اردکان که شامل ۲۵ کیلومتر خط انتقال، ۳ایستگاه پمپاژ، ۲مخزن آب شور به حجم ۳هزارمترمکعب و یک مخزن آب شیرین به حجم ۱۵۰مترمکعب است که با سرمایه گذاری ۱۰۷میلیارد ریالی بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. فرماندار اردکان به پروژه‌های هفته دولت درحوزه بهداشت و درمان اشاره می‌کند و می‌افزاید: دراین حوزه علاوه بر افتتاح داروخانه شبانه‌روزی عقدا، فاز دوم بیمارستان ضیایی با سرمایه‌گذاری ۵میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به به بهره برداری می‌رسد. وی می‌گوید: درحوزه شهری نیز  ۹ طرح شهرداری اردکان به بهره برداری می رسد.

  • رونق اشتغال‌زایی در تفت

سرپرست فرمانداری تفت از بهره برداری از ۲۹ طرح شامل یک طرح فرهنگی ورزشی، ۲طرح صنعتی، ۴ طرح کشاورزی، ۷۲طرح عمرانی و ۶طرح گردشگری با اشتغال‌زایی ۷۸نفر و مجموع اعتبارات ۶۵۴سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی به مناسبت هفته دولت خبر می‌دهد. «علیرضا نوکار» می‌افزاید: از مهم‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به فازدوم روستاهای شیرکوه، میانکوه که شامل اجرای ۲۳۰کیلومتر شبکه‌گذاری و نصب ۵۵۰۰ انشعاب با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی است، اشاره کرد.

وی می‌گوید: زمین چمن مصنوعی روستای ده بالا، ۵مورد طرح برق‌رسانی، افتتاح ۲ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۴۹ نفر، مجتمع آبرسانی غدیر یک با اعتبار ۱۹میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال از پروژه هایی است که به مناسبت هفته دولت افتتاح خواهد شد. فرماندار تفت از پروژه های قابل افتتاح در حوزه گردشگری، به افتتاح ۶ طرح حوزه گردشگری اشاره می‌کند و می‌افزاید: افتتاح ۱۴ پروژه مخابراتی با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال در هفته دولت در شهرستان تفت اتفاق خواهد افتاد. وی ادامه می‌دهد: ۴ طرح در حوزه کشاورزی شامل ۲ طرح آبیاری کم فشار، یک واحد مجتمع صنایع تبدیلی تکمیلی بخش کشاورزی و یک واحد پرورش کبک و بلدرچین نیز در هفته دولت در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

  • آغاز عملیات اجرایی ۴ واحد تولیدی در اشکذر

فرماندار اشکذر می‌گوید: به مناسبت هفته دولت۲۹ طرح در بخش های مختلف با اشتغالزایی ۳۸۰نفر و مجموع سرمایه گذاری ۲۵۶۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. «هادی هادی نسب» می‌افزاید: مهم‌ترین آنها آغاز عملیات اجرایی ۴واحد تولیدی در زمینه تولید اکسید روی، کاشی سرامیکی کف و نخ های میکروفیلامنت است. اشتغالزایی این طرح‌ها در مجموع ۲۸۰ نفر با سرمایه گذاری ۲۰۷۳میلیارد ریال است.

وی بیان می‌کند: بهره برداری از فاز ۴مجتمع آبرسانی کوثر شامل حفر و تجهیز آب آشامیدنی روستای ابراهیم آباد اشکذر و تامین آب ایستگاه راه آهن اشکذر با خط انتقال به طول ۳۴۰۰متر و ۲۸کیلومتر بازسازی شبکه توزیع با اعتبار ۲۰میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال در هفته دولت صورت خواهد گرفت.
فرماندار اشکذر از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت به طرح گازرسانی به شهرک فولاد شامل اجرای ۷کیلومتر خط تغذیه با اعتبار ۸۰میلیارد ریال و افتتاح ۸واحد گلخانه، ۲واحد صنعتی کشاورزی با اشتغال‌زایی ۱۰۰ نفر و ۱۰ پروژه مخابراتی با اعتبار ۱۲میلیارد و ۲۹۰میلیون ریالاشاره می‌کند.

  • افتتاح پروژه های راه در بافق

فرماندار بافق می‌گوید: به مناسبت هفته دولت درمجموع ۳۱طرح در بخش‌های مختلف با اشتغالزایی ۵۶ نفر و سرمایه گذاری بالغ بر ۸۸۷ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید. «محمد زاده‌رحمانی» می‌افزاید: کلنگ زنی آزمایشگاه تشخیص طبی، آغاز عملیات جاده سیروس آباد، کلنگ زنی ۴ واحد مسکونی شهری و ۳ واحد مسکن روستایی از جمله طرح های شهرستان بافق به مناسبت هفته دولت است. وی ادامه می‌دهد: در این هفته همچنین شاهد افتتاح راه های پتکستان و جاده بافق- جوادیه خواهیم بود که با اعتبار ۱۹ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

فرماندار بافق از دیگر طرح های شهرستان به مناسبت هفته دولت به بهره برداری از ۹طرح مخابراتی با سرمایه گذاری ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال، ۷طرح کشاورزی با سرمایه گذاری  ۲۷میلیارد ریال اشاره می‌کند. وی می‌گوید: دربخش شهری نیز علاوه بر افتتاح فاز دوم پارک کوثر و خط انتقال آب فضای سبز در این هفته شاهد بهره برداری از طرح بازآفرینی میدان تاریخی خان با اعتبار ۲ میلیارد ریال خواهیم بود.

زاده‌رحمانی اضافه می‌کند: درحوزه منابع طبیعی نیز می‌توان طرح جامع مقابله با بیابان‌زایی و پخش سیلاب قطروم با اعتبار بالغ بر ۲۶میلیارد ریال از اعتبارات ملی را نام برد. وی می‌افزاید: یکی از طرح‌هابا سرمایه گذاری بخش خصوصی راه بافق – چاه گز است که توسط سنگ آهن بافق با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری است. فرماندار بافق می‌گوید: در حوزه گردشگری نیز افتتاح ۲ اقامتگاه بوم گردی و تکمیل بازارچه صنایع دستی میدان خان با مشارکت شهرداری به بهره برداری می‌رسد.

  • ساخت پاسگاه‌های محیط‌بانی در بهاباد

فرماندار بهاباد از بهره برداری از ۲۸طرح عمرانی با سرمایه گذاری حدود ۲۴۸میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت خبر می‌دهد و می‌افزاید: مجموع اشتغالزایی این طرح‌ها۳۵ نفر است. «محمدمهدی خانی‌زاده» می‌افزاید: از مهم‌ترین طرح های قابل افتتاح در هفته دولت می‌توان به اجرای ۵طرح کشاورزی شامل اجرای سامانه نوین آبیاری، ۲ طرح مخابراتی، ساخت یک خانه بهداشت، طرح‌های آبخیزداری و کنترل سیلاب اشاره کرد. وی می‌گوید: افتتاح هتل لاله بهاباد، میدان مسجد جامع، از طرح های عمرانی و گردشگری شهرستان بهاباد درهفته دولت است که بامجموع اعتبار ۴۴میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد. وی از دیگر پروژه‌ها به احداث پاسگاه های محیط بانی کمکی اشاره می کند که از طرح های مرتبط با حوزه محیط‌زیست است و با اعتبار ۵/۲میلیارد ریال ساخته می شود و بهره برداری از ساختمان اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران بهاباد با سرمایه‌گذاری ۵/۳میلیاردریال نیز از دیگر پروژه هاست.

  • افتتاح پروژه‌های کشاورزی در قطب کشاورزی یزد

فرماندار خاتم می‌گوید: به مناسبت هفته دولت ۲۵ طرح عمرانی با اشتغالزایی ۶۰ نفر و سرمایه گذاری ۲۸۵ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. «فرجام فاضلی» می‌افزاید: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به احداث راه کمربندی شهر هرات به طول ۵کیلومتر با اعتبار ۳۵میلیارد ریال، افتتاح ۴زمین چمن مصنوعی روستایی با اعتبار ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و طرح برق‌دار کردن خط ۱۳۲ کیلوولت هرات - چاهک با اعتبار ۲/۳میلیارد ریال اشاره کرد. وی می‌گوید: به همین مناسبت همچنین ۲طرح مخابراتی و ۱۰طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۱۵۰میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۶۰ نفر افتتاح می‌شود. فرماندارخاتم از مهم ترین پروژه های بخش کشاورزی این شهرستان، به بهره برداری از یک واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت تولید ۲۰هزارقطعه، یک واحد صنعتی فراوری کشمش با ظرفیت تولید ۶۰۰ تن و ۲واحد پسته پاک کنی با ظرفیت ۹۰۰تن اشاره می‌کند.

  • بهره برداری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مهریز

فرماندار مهریز می‌گوید: به مناسبت هفته دولت دراین شهرستان بالغ بر ۳۰طرح عمرانی، گردشگری، صنعتی و بهداشت با اشتغال‌زایی ۴۵۰نفر به بهره برداری می‌رسد. «رضا زارع زاده» می‌افزاید: دربخش صنعت و معدن شاهد افتتاح ۴ واحد تولیدی با اشتغالزایی ۴۳۴ نفر با سرمایه گذاری ۱۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار خواهیم بود. وی ادامه می‌دهد: ساخت ۳مخزن آب و بهره برداری از فاز دوم مجتمع آبرسانی تنگ چنار با اعتبار ۳۷ میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال از دیگر این پروژه‌هاست. به گفته فرماندار مهریز، به مناسبت هفته دولت همچنین درحوزه گردشگری ۳اقامتگاه بوم‌گردی با اشتغال‌زایی ۸نفر و سرمایه گذاری ۵/۸میلیارد ریال بهره برداری می‌شود.

وی از دیگر پروژه‌ها افتتاح ۵پروژه برق رسانی با اعتبار ۵/۲۱میلیارد ریال، افتتاح طرح بهسازی بخش سی تی اسکن بیمارستان فاطمه الزهرا(س) و بهره برداری از ۴طرح هادی روستایی با مجموع ۳۲میلیارد ریال را نام می‌برد. فرماندار مهریز اظهارمی‌کند: از دیگر پروژه های قابل بهره برداری شهرستان مهریز به مناسبت هفته دولت بهره برداری بلوار آیت‌الله امام‌خامنه‌ای و میدان شورا، جداسازی شبکه آب شرب و خام فضای سبز، اصلاح روشنایی بلوارهای شهر، تجهیز ساختمان تولید و پخش افزایش دیجیتال، اجرای ۸پروژه سوئیچ تلفن ثابت، دیتای تجاری و  اینترنت پرسرعت است.

  • بهره برداری از طرح‌های گازرسانی در میبد

فرماندار میبد از بهره برداری از  ۵۹ طرح با اشتغالزایی ۲۳۷ نفر و مجموع سرمایه گذاری ۸۰۶میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت خبر می‌دهد. «حسین فلاح» می‌افزاید: به این مناسبت عملیات اجرایی تعریض جاده فولاد-  نیوک، ساخت مجتمع بین راهی و پمپ بنزین میبد با سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی آغاز خواهد شد.

وی ازجمله طرح‌های قابل بهره برداری در هفته دولت به طرح تصفیه خانه صنعتی جهان آباد، طرح جداسازی آب شرب از خام در فضای سبز و استفاده از آب پساب، اجرای عملیات راه سازی و آسفالت معابر ناحیه صنعتی شمس آباد و افتتاح شبکه مخابراتی ناحیه صنعتی شمس آباد اشاره می‌کند که با اعتبار ۵/۲۳ میلیارد ریال آماده بهره برداری است. وی می‌افزاید: بهسازی سی‌تی اسکن بیمارستان امام جعفرصادق(ع) میبد، از دیگر طرح هایی است با ۱۷ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی ۸ نفر به مساحت ۳۲۰ مترمربع به بهره برداری خواهد رسید.

وی از بهره برداری از ۵طرح حوزه برق با مجموع اعتبار ۵/۲۸میلیارد ریال خبر می‌دهد و می‌افزاید: دراین هفته افتتاح ۲شرکت کاشی با اشتغالزایی ۲۰۰نفر و سرمایه‌گذاری ۳۰۰میلیارد ریال را شاهد خواهیم بود. فلاح می‌گوید: گازرسانی به روستاهای علویه، ناحیه صنعتی ندوشن، با سرمایه گذاری ۲۶ میلیارد ریال، راه اندازی ۴کارگاه زیلوبافی با مجموع اعتبار کمتر از یک میلیارد ریال و ۱۱ طرح مخابراتی، ۶آموزشگاه و ۸طرح کشاورزی از پروژه هایی است که به مناسبت هفته دولت در میبد افتتاح می‌شود.

  • سهم بخش خصوصی در پروژه‌های هفته دولت

معاون استاندار یزد: بیشترین طرح های هفته دولت با ۵۴۰ مورد مربوط به بخش عمرانی است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداریزد با اشاره به بهره برداری از ۷۰۸پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۱۲پروژه استان به مناسبت هفته دولت می گوید: بیشترین تعداد پروژه مربوط به شهرستان ابرکوه است و تعداد پروژه های قابل افتتاح در مرکز استان نیز ۸۷ پروژه است.

«محسن صادقیان» در گفت و گو با همشهری عنوان می‌کند: تعداد پروژه های سایر شهرستان های استان نیز به ترتیب اردکان با ۶۷ پروژه، تفت با ۸۴ پروژه،  میبد با ۸۴ پروژه، اشکذر با ۵۷ پروژه، بافق با ۶۴ پروژه، بهاباد با ۴۸ پروژه، خاتم با ۶۶ پروژه و مهریز با ۵۸ پروژه است. وی همچنین تعداد پروژه های آغاز عملیات اجرایی در هفته دولت را در مجموع ۱۲ پروژه اعلام کرده و می افزاید: این پروژه‌ها شامل یک پروژه در شهرستان اردکان، یک پروژه در شهرستان تفت، ۲ پروژه درمیبد، ۲ پروژه دراشکذر، ۴ پروژه دربافق و ۲ پروژه درمهریز است.

صادقیان همچنین به نوع طرح‌هایی که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسند اشاره می‌کند و می‌گوید: این پروژه‌ها شامل ۱۲پروژه آموزشی، ۱۶پروژه فرهنگی و ورزشی، ۱۹پروژه صنعتی، ۸پروژه بهداشت، ۷۷پروژه کشاورزی، ۵۴۰پروژه عمرانی و ۴۸پروژه گردشگری است. وی بیشترین ظرفیت اشتغال‌زایی این طرح‌ها را به ترتیب با ۵۳۵نفر در شهرستان یزد، ۴۸۴ نفر درمهریز و ۳۷۹ نفر دراشکذر اعلام می‌کند.

معاون عمرانی استانداریزد اعتبار ملی و استانی این پروژه‌ها را حدود ۱۷۰میلیارد تومان اعلام می‌کند و می‌گوید: یکی دیگر از منابع تامین اعتبار دولتی برای تکمیل این پروژه‌ها اعتبار منابع داخلی شرکت‌ها و دهیاری‌هاست که دراین حوزه نیز ۱۹۰میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. وی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دراین پروژه‌ها را ۲۱۰۰میلیارد تومان اعلام می‌کند و ادامه می‌دهد: سرمایه‌گذاری بخش خیری نیز ۲۲میلیارد تومان بوده است. صادقیان حجم اعتبار و سرمایه گذاری پروژه‌های هفته دولت را ۲۵۰۰ میلیارد تومان عنوان و بیان می‌کند: بیشترین سرمایه‌گذاری با ۱۵۰۰میلیارد تومان دراردکان اتفاق افتاده است و میزان سرمایه‌گذاری در مرکز استان نیز حدود ۲۰۰میلیارد تومان بوده است.

  • بهره‌برداری از ۲۶۸ پروژه در چهارمحال و بختیاری 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته دولت بهره‌برداری از ۲۶۸ طرح در این استان آغاز می‌شود. به گزارش ایرنا، «مجید نظری دهکردی» اظهارکرد: برای بهره‌برداری از این تعداد طرح ۲ هزار و ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. وی افزود: امسال با بهره‌برداری از طرح‌های هفته دولت در چهارمحال و بختیاری، زمینه اشتغال مستقیم ۹۵۳ نفر فراهم می‌شود.

نظری دهکردی ادامه داد: ‌از مجموع طرح‌های قابل افتتاح استان در هفته دولت سال‌جاری، ۶۸ طرح با هزارو ۹۰میلیارد ریال ملی، ۴۱طرح با ۳۶۰میلیارد ریال استانی و ۱۵۹طرح با ۷۵۰میلیارد ریال ازمحل «سایر» تعریف شده است. وی عنوان کرد: همچنین در هفته دولت سال‌جاری، عملیات اجرایی ۹۵ طرح جدید در چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اظهارکرد: برای اجرای این طرح‌ها ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است. نظری دهکردی گفت:‌ با بهره‌برداری از این طرح‌های جدید نیز در چهارمحال و بختیاری زمینه اشتغال مستقیم حداقل ۶۶۷ نفر فراهم می‌شود. وی تاکید کرد:‌ از مجموع ۹۵ طرح کلنگ‌زنی چهارمحال و بختیاری درهفته دولت ۳۷طرح با هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال ملی، ۱۲طرح با ۳۲۰میلیارد ریال استانی و ۴۶ طرح با ۴۴۰ میلیارد ریال از محل «سایر» تعریف شده است.

  • کاربری طرح ها

نظری دهکردی افزود:‌ طرح‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری چهارمحال و بختیاری در هفته دولت سال‌جاری ۱۲ نوع کاربری دارد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد: ازمجموع ۲۶۸طرح قابل افتتاح استان در هفته دولت سال‌جاری ۴طرح با ۳/۳۲میلیارد ریال مسکونی، ۲طرح با ۶/۱ میلیارد ریال گردشگری، ۴ طرح با ۵/۷۸ میلیارد ریال آموزشی، ۱۴طرح با ۹۷میلیارد ریال صنعتی، ۸طرح با ۸۰میلیارد ریال ورزشی، ۴طرح با ۳۰میلیارد ریال فضای اداری، ۱۸۴طرح با هزارو ۴۳۰میلیارد ریال زیرساخت، یک طرح با ۵/۷میلیارد ریال شیلات، ۲۶طرح با ۱۶۶میلیارد ریال کشاورزی، ۹طرح با ۱۰۰ میلیارد ریال دامپروری، ۱۱طرح با ۱۴۴میلیارد ریال بهداشتی و درمانی و یک طرح با ۳۰میلیارد ریال خدماتی است.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع ۹۵ طرح کلنگ‌زنی هفته دولت سال‌جاری در چهارمحال و بختیاری یک طرح با ۵۲ میلیارد ریال دامپروری، ۲ طرح با ۸/۶۲میلیارد ریال کشاورزی، ۲ طرح با ۲۷ میلیارد ریال فضای اداری، ۳طرح با ۴/۲میلیارد ریال مسکونی، ۱۱ طرح با ۱۳۵ میلیارد ریال گردشگری، ۶۳ طرح با هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال زیرساخت، ۴ طرح با ۴۸۰ میلیارد ریال آموزشی، یک طرح با ۷میلیارد ریال ورزشی و ۸ طرح با ۱۱۰ میلیارد ریال بهداشتی و درمانی خواهد بود. نظری دهکردی اظهارکرد:‌ طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی چهارمحال و بختیاری در هفته دولت سال‌جاری مربوط به ۲۵دستگاه اجرایی این استان است.

وی ادامه داد: ‌در هفته دولت سال‌جاری ۴طرح با ۷۴میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری به صورت استانی بهره‌برداری می‌شود. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تاکید کرد: دراین هفته ۳۸هزاروپانصدمین واحد مقاوم‌سازی‌شده روستایی استان به بهره‌برداری می‌رسد. وی افزود: در هفته دولت سال‌جاری ۷۳هزارو ۵۲۵ سند روستایی و شهری درچهارمحال و بختیاری اعطا می‌شود. نظری دهکردی تصریح کرد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون در همه مناسبت‌های ملی مانند دهه فجر ۱۳۹۲ تا هفته دولت سال‌جاری ۲هزارو ۶۲۳ طرح با بیش از ۴۰هزارمیلیارد ریال افتتاح شده است. وی اضافه کرد: ‌دراین مدت همچنین عملیات اجرایی ۴۴۸ طرح با بیش از ۳۵هزارمیلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

اشتغال مستقیم ۲۲۳ نفر در شهرکرد 

فرماندار شهرکرد گفت: همزمان با هفته دولت بهره‌برداری از ۵۵ طرح دراین شهرستان انجام می‌شود. «عبدالعلی ارژنگ» اظهارکرد: برای بهره‌برداری از این تعداد طرح ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی، استانی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سایر ردیف‌ها هزینه شده است. وی افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های هفته دولت سال‌جاری درشهرکرد، زمینه اشتغال مستقیم ۲۲۳نفر فراهم می‌شود. ارژنگ تصریح کرد: همچنین در هفته دولت سال‌جاری عملیات اجرایی ۲۶ طرح جدید در این شهرستان آغاز می‌شود. وی یادآور شد: برای اجرای این طرح‌ها ۳۱۳ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی و استانی برآورد شده است.

  • بهره‌برداری ۴۱ طرح در بروجن 

فرماندار بروجن گفت: همزمان با هفته دولت بهره‌برداری از ۴۱ طرح در این شهرستان آغاز می شود. «مسعود ملکی» اظهارکرد: برای بهره‌برداری از این تعداد طرح ۵۶۲ میلیارد ریال اعتبار ملی، استانی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سایر ردیف‌ها هزینه شده است. وی افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های هفته دولت سال‌جاری دربروجن، زمینه اشتغال مستقیم ۱۷۹ نفر فراهم می‌شود. ملکی تصریح کرد: همچنین در هفته دولت، عملیات اجرایی ۱۰ طرح جدید دربروجن آغاز می‌شود. وی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها، ۷۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی و استانی برآورد شده است. ملکی اظهارکرد: برای طرح‌های کلنگ‌زنی بروجن در هفته دولت سال‌جاری ۲۰ نفر اشتغالزایی پیش‌بینی شده است.

  • ۱۹ طرح سامان؛ آماده بهره‌برداری 

فرماندار سامان گفت: همزمان با هفته دولت ۱۹ طرح در این شهرستان برای بهره برداری آماده شد. «کمال اکبریان» تاکید کرد: برای بهره‌برداری از این تعداد طرح، ۶۰ میلیارد ریال اعتبار ملی، استانی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سایر ردیف‌ها هزینه شده است. وی افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های هفته دولت درسامان، زمینه اشتغال مستقیم ۱۵ نفر فراهم می‌شود. اکبریان تصریح کرد: همچنین در هفته دولت سال‌جاری عملیات اجرایی ۴ طرح جدید در شهرستان سامان آغاز می شود و  برای اجرای این طرح‌ها ۸۹ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی و استانی برآورد شده است.

  • آغاز به‌کار۲۳ پروژه در کوهرنگ 

فرماندار کوهرنگ گفت: همزمان با هفته دولت بهره‌برداری از ۲۳ طرح در این شهرستان آغاز خواهد شد. «هوشنگ مصطفوی» تاکید کرد: برای بهره‌برداری از این تعداد طرح ۱۲۹ میلیارد ریال اعتبار ملی، استانی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سایر ردیف‌ها هزینه شده است. وی افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های هفته دولت سال‌جاری درکوهرنگ، زمینه اشتغال مستقیم ۷۲نفر فراهم می‌شود. مصطفوی تصریح کرد: همچنین در هفته دولت سال‌جاری عملیات اجرایی ۹ طرح جدید در شهرستان کوهرنگ آغاز خواهد شد. وی یادآور شد: برای اجرای این طرح‌ها ۳۹۲ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی و استانی برآورد شده است.

  • اجرای ۱۵ طرح در فارسان

فرماندار فارسان گفت: همزمان با هفته دولت بهره‌برداری از ۱۸ طرح در این شهرستان آغاز خواهد شد. «مرداس طاهری» تاکید کرد: برای بهره‌برداری از این تعداد طرح ۲۲۵ میلیارد ریال اعتبار ملی، استانی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سایر ردیف‌ها هزینه شده است. وی افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های هفته دولت در شهرستان فارسان زمینه اشتغال مستقیم ۷۶ نفر فراهم می‌شود. طاهری تصریح کرد: همچنین در هفته دولت سال‌جاری عملیات اجرایی ۱۵ طرح جدید در شهرستان فارسان آغاز خواهد شد. وی یادآور شد: برای اجرای این طرح‌ها ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی و استانی برآورد شده است.

  • تدارک ویژه در لردگان

فرماندار لردگان گفت: همزمان با هفته دولت بهره‌برداری از ۴۹ طرح در این شهرستان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری آغاز شد. «برهان حسین‌پور آقایی» در آئین بهره‌برداری همزمان از طرح‌های شهرستان لردگان در هفته دولت تاکید کرد: برای بهره‌برداری از این تعداد طرح ۲۶۲ میلیارد ریال اعتبار ملی، استانی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سایر ردیف‌ها هزینه شده است. وی افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های هفته دولت سال‌جاری درلردگان، زمینه اشتغال مستقیم ۴۱ نفر فراهم شد. حسین‌پور آقایی تصریح کرد: بهره‌برداری از ۷طرح جهاد کشاورزی با ۲۸ میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال اعتبار شامل آبیاری نوین، پرواربندی بره و توسعه زمین‌های کشاورزی از مهمترین طرح‌های افتتاحی شهرستان لردگان در نخستین روز هفته دولت است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از طرح‌های جهاد کشاورزی هفته دولت، ۱۵ خانوار بهره‌مند و زمینه اشتغال مستقیم ۳۲ نفر در بخش کشاورزی فراهم شد. فرماندارلردگان اظهارکرد: همچنین به مناسبت فرارسیدن هفته دولت عملیات اجرایی ۱۴ طرح جدید دراین شهرستان آغاز شد. حسین‌پور آقایی اضافه کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی و استانی برآورد شده است.

  • ایجاد ۶۶شغل جدید در بن

فرماندار بن گفت: همزمان با هفته دولت بهره‌برداری از ۱۶ طرح در این شهرستان می‌شود که برای اجرای آن ۵۵ میلیارد ریال هزینه شده است. «کیانوش نادری بلداجی» تاکید کرد: برای بهره‌برداری از این تعداد طرح ۵۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار ملی، استانی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سایر ردیف‌ها هزینه شده است. وی افزود: با بهره‌برداری از طرح‌ها در شهرستان بن زمینه اشتغال مستقیم ۶۶ نفر فراهم می‌شود. نادری بلداجی تصریح کرد: همچنین در هفته دولت سال‌جاری عملیات اجرایی ۸ طرح جدید در شهرستان بن آغاز می شود که برای اجرای این طرح‌ها ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی و استانی برآورد شده است.

کد خبر 452925

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha