شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

موزه «ملی» یا همان موزه «مادر ایران» در خیابان سی تیر قرار دارد. این موزه که رسالت معرفی فرهنگ و تمدن ایران را در عرصه درون مرزی و برون مرزی برعهده دارد.

موزه مادر ایران

پویش «پنجشنبه‌های گردشگری بدون خودرو» و حضور گردشگران در قالب تورهای گردشگری، این بستر را فراهم کرده است که شهروندان تهران در قالب گروه‌های منظم با حضور در موزه‌ها و نقاط گردشگری و تاریخی با فرهنگ ایرانی و تاریخی سرزمینشان بیشتر آشنا شوند. ما همه به نوبه خود تلاش می‌کنیم در موزه مادر ایران، میزبان خوبی برای گردشگران باشیم. موزه ملی ایران از ۵سال گذشته تاکنون با برگزاری نمایشگاه‌های برون‌مرزی، فرهنگ و تمدن ایرانی را به دنیا معرفی می‌کند.

موزه ملی ایران علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های برون مرزی برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی به میزبانی از نمایشگاه‌های فرهنگ و تمدن کشورهای مختلف جهان هم پرداخته و تاکنون زمینه برگزاری ۵نمایشگاه را در کشور فراهم کرده است که آخرین آن نمایشگاه «فرهنگ و تمدن کشور هلند» بوده است.

اکنون نمایشگاه «فرهنگ و تمدن ایران» در اسپانیا روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و ما در مهر امسال میزبان نمایشگاه فرهنگ و تمدن اسپانیا در ایران خواهیم بود.

این طرح بستر آشنایی بیشتر توریست‌های خارجی را با فرهنگ و تمدن ایران فراهم کرده است به‌گونه‌ای ‌که پیش از این همه گمان می‌کردند تنها تمدن ما در ایران بین‌النهرین است و آشنایی با تمدن‌های غنی ایرانی در قالب نمایشگاه‌ها برای گردشگران خارجی حیرت‌انگیز است.

کد خبر 452591

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha