مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان در مطالعه جدید خود بر تاثیر انجام میزان بیشتری از فعالیت‌های جسمی بر کاهش خطر مرگ زودهنگام در دوران میانسالی و پیری تاکید کردند.

ورزش - سلامت

ایسنا نوشت: محققان پیش از این در بررسی‌های خود تاکید کرده‌اند که هر گونه سبک زندگی کم‌تحرک حتی نشستن، برای سلامت ضرر دارد. نداشتن فعالیت جسمی کافی برای مدت زمان ۹ ساعت یا بیشتر در طول روز، غیر از زمان خواب، با افزایش خطر مرگ همراه است.

در این بررسی گروهی از محققان نروژی به بررسی مطالعاتی پرداختند تا مشخص شود چگونه فعالیت جسمی و مدت زمانی که تحرک جسمی کافی نداریم، بر خطر مرگ زودهنگام تاثیر می‌گذارد. محققان با کمک ابزارها و تجهیزات لازم، میزان و شدت فعالیت ۳۶ هزار و ۳۸۳ نفر را که حداقل ۴۰ ساله بودند، در آمریکا و غرب اروپا بررسی کرده و آن را در سه دسته فعالیت‌های جسمی سبک، متوسط و سنگین قرار دادند.

آشپزی یا شستشوی ظروف نمونه‌ای از فعالیت‌های جسمی سبک به حساب آمده، پیاده‌وری سریع در دسته فعالیت‌های متوسط و دویدن در گروه فعالیت‌های جسمی شدید قرار گرفت.

به گفته محققان، خطر مرگ برای افرادی که فعالیت جسمی نداشتند در مقایسه با افرادی که بیشترین فعالیت جسمی را داشتند، پنج برابر بیشتر بود.

کد خبر 452456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha