دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

مهدی معزی: شب ناکامی بود. هندبال ایران که تا حالا رنگ جام جهانی را ندیده، باز هم به جایی رسید که احتمال حضورش را کم رنگ تر از قبل کند.

این تیم می توانست با شکست کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی، حضور در جام جهانی را تضمین کند. اما همه آرزوها پایمال شد تا عربستان در دیدار رده بندی تعیین کننده سرنوشت ایران باشد.

انگار قرعه ، تعیین کرده بود که قرار نیست، هندبال ایران به فینال جام ملت های آسیا برسد. دیدار با کویت و بعد از آن کره جنوبی نمی توانست راه همواری برای شکستن طلسم جام جهانی باشد.

اما هرچه که بود، دیدار با کویت ختم به خیر شد تا بعد از آن به مانع سختی به اسم کره جنوبی بر بخوریم. اما تیم ملی هندبال کشورمان با قبول شکست برابر کره جنوبی از رسیدن به دیدار فینال رقابت های جام ملتهای آسیا جا بماند. نتیجه ای که نمی توانست به علامت ها سوال های برد ایران مقابل کویت پاسخ مناسبی بدهد.

دیداری که  تیم ملی کره جنوبی موفق شد با نتیجه 24 بر 33 به اسم خود تمام کند. در این دیدارکه تیم ملی هندبال کشورمان هیچ نشانی از طراوات بازی با کویت را نداشت؛ بازی را به تیم قدرتمند و سرعتی کره جنوبی واگذار کرد وتا در پایان با اختلاف نسبتا زیاد بازی را به حریف واگذار کند و از رسیدن به فینال محروم شود.

تیم ملی هندبال کشورمان برای راهیابی به مسابقات جام جهانی باید روز سه شنبه به دیدار تیم ملی عربستان برود و در صورتی که بتواند برابر این تیم به پیروزی برسد راهی جام جهانی 2009 کرواسی خواهد شد. اما در صورت شکست تنها به عنوان چهارمی آسیا خواهد رسید.

اتفاقی که بازهم ما را از رسیدن به جام جهانی باز می دارد. تیم ملی کویت هم با نتیجه 31 بر 26 عربستان را شکست داد تا دیگر تیم فینالیست این رقابت ها باشد. تیم های ملی هندبال کویت و کره جنوبی هم که به فینال راه یافته اند، روز سه شنبه قهرمان این مسابقات را تعیین خواهند کرد.  می گفتند که تبانی است. «کویت به ایران باخته تا ما نتوانیم به جمع 4 تیم برسیم.»

ادعایی که بحرینی ها را وادار کرد تا هتل کوثررا برای تیم کویت به جهنم تبدیل کنند.

این خلاصه ای از اتفاقی بود که چاشنی این مسابقات شد. تیم بحرین هم به نشانه اعتراض ایران را با یک هواپیمای اختصاصی ترک کردند تا اعتراض خود را این گونه نشان دهند.

رحیمی، رییس فدراسیون هندبال ایران هم در مقابل این حرکت گفته : « این حرکت، حتما جرایم سنگینی دارد. ما در این باره تصمیم نمی گیریم.

فدراسیون بین‌المللی هندبال درباره ترک محل برگزاری مسابقات هندبال قهرمانی آسیا از سوی تیم بحرین، تصمیم گیری خواهد کرد.» او حرف هایش را این گونه ادامه داد:« این مسابقات زیر نظر نمایندگان فدراسیون بین‌المللی است. تصمیم نهایی را فدراسیون بین المللی هندبال می گیرد.

کار تیم بحرین یک اهانت بود. داوری این بازی ها زیر نظر فدراسیون هندبال آسیا نبود که این گونه اعتراض کردند. تصمیم درباره بحرین به زودی اعلام می شود.»

همشهری امارات

کد خبر 45231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز