دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

همشهری امارات: وقتی نیمه اول با نتیجه 13 بر 12 به نفع کره به پایان رسید، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد، پایان نیمه دوم این اختلاف به 9 گل برسد.

اما واقعیت داشت و بدن خسته بازیکنان و بی‌دقتی که در دقایق پایانی داشتند، باعث شد، سرنوشت جهانی شدن تیم ایران در گرو پیروزی در بازی امروز باشد. دیدار کره‌جنوبی و ایران در مرحله نیمه‌نهایی سیزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا؛ با گل کره‌ای‌ها شروع شد، البته این گل خیلی زود از طرف ایرانی‌ها جبران شد، تا بازی تا پایان نیمه اول همین‌طور پله‌ای و گل در جواب گل به پایان برسد.

اما در نیمه دوم دیگر هیچ خبری از رقابت پایاپای نبوده و فقط این کره‌ای بودند که پشت سر هم گل می‌زدند تا ضعف بدنی بازیکنان تیم ملی بیشتر به چشم بیاید. ضعف بدنی که محسن طاهری مربی سابق تیم ملی و کارشناس هندبال هم آن را یکی از دلایل اصلی باخت ایران در مرحله نیمه‌نهایی می‌داند: «بازیکنان تیم ملی خسته هستند و ما ضعف بدنی آنها را در نیمه دوم بازی با بحرین و همین طور دیدار با کویت دیدیم و متأسفانه تیم ملی مربی تخصصی بدنسازی ندارد و خود کلیم‌اف تمرینات بدنسازی تیم را زیرنظر دارد.»

طاهری معتقد است تیم ما می‌توانست برنده دیدار با کره‌جنوبی باشد، اما خستگی در نیمه دوم جلوی حرکات تاکتیکی و تکنیکی بازیکنان را گرفت. مربی سابق تیم ملی دلیل دیگر باخت ایران را ضعف مربیگری حکیم‌اف در نیمه دوم می‌داند. او می‌گوید: «حکیم‌اف در نیمه‌ای که باید هنر مربیگری‌اش را نشان بدهد خیلی ضعیف ظاهر شد و نتوانست مثل بازی با کویت نتیجه را برگرداند.

کلیم‌اف نشان داد که مربی نیمه دوم نیست، در بازی با بحرین هم نتوانست نتیجه لازم را بگیرد. در نیمه دوم بازی با کره باید هرچه داشت رو می‌کرد ولی به غیر از احتیاط از او چیزی ندیدیم».

روز سخت ایران

تیم ملی هندبال برای جهانی شدن امروز در یک دیدار سخت و حساس به مصاف تیم عربستان می‌رود، عربستانی که در دیدار نیمه‌نهایی با سه اختلاف امتیاز مقابل کویت قدرتمند شکست خورد ولی از همان دقیقه اول پابه‌پای تیم اول آسیا پیش رفت.

طاهری درباره این دیدار می‌گوید: کار سختی داریم. عربستان با دفاع 5-1 و 3-2-1 بازی می‌کند و تیم ایران هم همیشه در مقابل این نوع دفاع مشکل داشته. امروز روز هوش و درایت کادر فنی تیم ملی است. دیگر باید ترس و احتیاط را کنار بگذارند. جهانی شدن ایران در گرو شکست عربستان است.

علیرضا حبیبی، مربی تیم ملی هندبال هم از کار سخت تیمش برای رسیدن به جمع سه تیم برتر آسیا می‌گوید: «عربستان تیم قدرتمندی است. البته ما این تیم را در مسابقات آسیایی قطر شکست دادیم، ولی حالا فرق می‌کند. هم آنها بهتر شده‌اند و هم اینکه تیم ما از تیم دوحه خیلی جوان‌تر و کم‌تجربه‌تر است.» با این حال حبیبی از روحیه خوب بچه‌ها برای پیروزی خبر می‌دهد و اینکه همه برای جهانی شدن ایران از جان مایه می‌گذارند. «امروز فقط باید بجنگیم. بازی با عربستان مثل دیدار با کویت برای ما حیاتی است. امیدوارم بتوانیم با حمایت تماشاگران خوب اصفهانی یکی از سه تیم برتر آسیا باشیم.»

هیچ جایی برای خبرنگاران نیست

در روزی که شش هزار تماشاگر سالن پیروزی اصفهان را به مرز انفجار رسانده بودند، خبرنگاران و به ویژه خبرنگاران خانم هیچ جایی در ورزشگاه نداشتند.

با اینکه مسئولان سازمان تربیت بدنی اعلام کرده بودند ورود خبرنگاران خانم به ورزشگاه‌ مانعی ندارد، ولی در اصفهان و در سالن پیروزی هیچ جایی جز راهروی سرد و تاریک ورزشگاه به خانم‌های خبرنگار تعلق نگرفت تا بعد از چند ساعت تلاش برای وارد شدن، تلویزیون 2اینچ ستاد برگزاری مسابقات را برای تماشا و البته گزارش بازی انتخاب کنند.

کد خبر 45227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز