همشهری آنلاین: فصل جدید بوندس‌لیگای آلمان آغاز شد. بایرن مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی در خانه خود تنها به تساوی مقابل هرتا برلین دست یافت. بوروسیا دورتموند، رقیب سرسخت بایرن، در مصاف با آگسبورگ اقتدار خود را به نمایش گذاشت.

بوندس‌ليگا
  • بوروسیا دورتموند ۵ − آگسبورگ یک

بوروسیا دورتموند، نایب‌ قهرمان فصل گذشته در کنار بایرن مونیخ از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در فصل جدید است. زردپوش‌های دورتموند بعد از ظهر شنبه (۱۷ اوت/ ۲۶ مرداد) در نخستین دیدار خود در فصل جدید، اقتدارشان را به نمایش گذاشته و مهمان خود، آگسبورگ را ۵ بر یک شکست دادند. درخور توجه آن که آگسبورگ در دقیقه اول بازی توانسته بود یک بر صفر از دورتموند جلو بیافتد.

شادی آگسبورگ از گل زودهنگام اما لحظاتی بیش طول نکشید. پاکو آلکازر در دقیقه سوم گل تساوی را به ثمر رساند. او در نیمه دوم هم توانست در دقیقه ۵۹ یک گل دیگر وارد دروازه آگسبورگ کند. دیگر گل‌های زردپوش‌های دورتموند در این مصاف توسط سانچو (دقیقه ۵۱)، رویس (دقیقه ۵۷) و براند (دقیقه ۸۲) به ثمر رسید.

  • بایرن مونیخ ۲ − هرتا برلین ۲

در حالی که دورتموند فصل جدید را توفانی آغاز کرد، بایرن مونیخ در اولین مصاف خود ناگزیر شد به تساوی ۲ بر ۲ مقابل هرتا برلین بسنده کند، آن هم در خانه خود. سرخ‌پوش‌های بایرن مونیخ هم از لحاظ مالکیت توپ و هم از لحاظ شمار حملات از مهمان پایتخت‌نشین خود برتر بودند، اما هرتا کارآیی خوبی از خود نشان داد و از معدود فرصت‌هایی که داشت به خوبی استفاده کرد.

روبرت لواندفسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ در دقایق ۲۴ و ۶۰ هر دو گل تیمش در این دیدار را به ثمر رساند و یکی از چهره‌های فعال در میدان بود. گل‌های هرتا برلین نیز در دقایق ۳۶ و ۳۸ به ترتیب توسط لوکباکیو و گروجیچ به ثمر رسید.

  • وردر برمن یک − فورتونا دوسلدورف ۳

یکی از نتایج غافلگیرکننده در هفته اول بوندس‌لیگا میان سبزپوش‌های وردر برمن و فورتونا دوسلدورف به دست آمد. برمن علی‌رغم برخورداری از امتیاز میزبانی با نتیجه ۳ بر یک از حریف خود شکست خورد و سه امتیاز مهم را از دست داد. این نخستین بار از سال ۱۹۷۷ به این سو است که دوسلدورف توانسته است در خانه برمن به پیروزی دست یابد. دوسلدورف در این دیدار توانست با هوشیاری و انسجام، موقعیت‌های خود را به گل بدل کند.

  • ولفسبورگ ۲ − اف ث کلن یک

ولفسبورگ نیز از برندگان نخستین هفته از رقابت‌های بوندس‌لیگای آلمان بود. گرگ‌های ولفسبورگ با نتیجه ۲ بر یک از سد مهمان خود، اف ث کلن گذشتند. ولفسبورگ به ویژه در نیمه دوم این دیدار تیم برتر میدان بود. گل‌های ولفسبورگ مقابل کلن را آرنولد در دقیقه ۱۶ و وگهورست در دقیقه ۶۰ به ثمر رساندند. تک‌ گل کلن نیز لحظاتی پیش از پایان بازی توسط تروده به ثمر رسید.

  • بایر لورکوزن ۳ − پادربورن ۲

پادربورن که در فصل جاری به جمع دسته اولی‌ها پیوسته است، نخستین دیدار خود را با ناکامی پشت سر گذاشت. این تیم با نتیجه ۳ بر ۲ از میزبان خود، بایر لورکوزن شکست خورد. پادربورن در نیمه اول چهره‌ خوبی به نمایش گذاشت و توانست به سرعت پاسخ گل‌های لورکوزن را بدهد. کوین فولاند، مهاجم لورکوزن با گل خود در دقیقه ۶۹ پیروزی تیمش را رقم زد.

  • فرایبورگ ۳ − ماینتس صفر

مصاف فرایبورگ مقابل ماینتس به ویژه در دقایق پایانی بسیار پرهیجان بود. سرخ‌پوش‌های فرایبورگ طی تنها پنج دقیقه توانستند سه بار دروازه ماینتس را باز کنند. هولر در دقیقه ۸۲، اشمید در دقیقه ۸۴ و والداشمیت در دقیقه ۸۷ گل‌های فرایبورگ را مقابل ماینتس به ثمر رساندند.

  • دیدارهای باقیمانده

رقابت‌های هفته اول بوندس‌لیگای آلمان شامگاه یکشنبه (۱۸ اوت/ ۲۷ مرداد) با انجام دو دیدار به پایان می‌رسد که طی آن آینتراخت فرانکفورت در خانه خود به مصاف هوفن‌هایم خواهد رفت و اونیون برلین نیز میزبان آر بی لایپزیگ خواهد بود.

کد خبر 452010

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha