ایستگاه مترو اقدسیه در خط ۳ با تأمین اعتبار مورد نیاز تا قبل از پایان سال ۹۸ تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

اینتری

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو) با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مناسبی در پهنه شمال پایتخت در توسعه خطوط و ایستگاه‌های مترو وجود دارد، گفت: «۱۹ ایستگاه مترو در مناطق یک، ۲ و ۳ در خطوط یک، ۳، ۷ و ۱۰ واقع شده که از این تعداد ۱۵ ایستگاه فعال و ۵ ایستگاه غیرفعال است. ایستگاه اقدسیه تنها ایستگاه در خط ۳ است که راه‌اندازی نشده و برای تکمیل آن به ۶۳۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که ۲۵۰ میلیارد آن از طریق اوراق مشارکت، ۴۷ میلیارد از طریق منابع دولت، ۱۹۰ میلیارد منابع شهرداری و ۱۵۰ میلیارد تومان از محل مجتمع‌های ایستگاهی فراهم خواهد شد.»

امام افزود: «با توجه به بررسی‌های انجام شده از مناطق و معابر پر تردد محدوده میدان ارتش و اقدسیه، این معبر یکی از معابر پرترافیک در منطقه یک است. بنابراین با جمع‌آوری مستندات، ایستگاه اقدسیه در خط ۳ طراحی و جانمایی شده و با راه‌اندازی آن شاهد کاهش بار ترافیکی در آن محدوده خواهیم بود.» 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) درباره راه‌اندازی خط مترو در غرب منطقه یک گفت: «خط ۱۰ از شمال شرق پایتخت به شمال غرب پایتخت است و در مسیر با خطوط یک، ۳ و ۷ تقاطع دارد و در جابه‌جایی مسافر مؤثر است. نمایشگاه بین‌المللی در محدوده پل پارک‌وی، منطقه گردشگری توچال و نمایشگاه بین‌المللی در این محدوده قرار دارد و توسعه حمل‌ونقل ریلی در این بخش از پهنه شمال نقش مؤثری در کاهش ترافیک دارد. برای عملیاتی شدن این طرح تفاهمنامه‌ای برای مشارکت با مسئولان نمایشگاه بین‌المللی انعقاد شده و با معرفی مکان مناسب در محدوده و معرفی سرمایه‌گذار اقدامات لازم انجام می‌شود.»

کد خبر 451891

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha