مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آیین رونمایی نسخه جدید سامانه پژوهشیار با قابلیت اتصال به سامانه شفافیت شهرداری تهران برگزار شد.

رونمايي از سامانه پژوهشيار

به گزارش شهرنوشت در این مراسم، محمدباقر بهشتی، رئیس مرکز مطالعات شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز به عنوان سخنران مدعو با تقدیر از عملکرد شهرداری و شورای شهر تهران به دلیل توجه ویژه به موضوع پژوهش گفت: شهر تهران الگویی برای سایر شهرهاست و توجه به پژوهش می تواند الگویی برای دیگر کلانشهرها باشد.

او با بیان این مطلب که ما هنوز در ایران دولت‌های محلی را تجربه نکرده‌ایم در حالی که این دولت‌ها می‌توانند بسیاری از مشکلات محلی مردم را حل کنند، گفت: امیدوارم با همراهی مسئولان ذی‌ربط، کشورمان مدیریت‌های محلی را هم در ساختار ایجاد کند.

•    بازتعریف پژوهش از سوی عضو شورای اسلامی شهر تهران

محمود میرلوحی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم با بیان این که پژوهش ۵ حرف دارد، به ساختار و ترکیب واژه های تشکیل دهنده آن اشاره کرد و گفت: «پ» در ابتدای کلمه پژوهش یعنی پدیده شناسی، «ژ» به معنای ژرف اندیشی و پرهیز از سطحی نگری، «و» بیانگر وحدت و یکپارچی در پژوهش است، «ه» یعنی داشتن همت، تلاش و کوشش برای به نتیجه رسیدن و «ش» آخر هم به معنای داشتن شجاعت و نترسیدن از دشمنی‌هاست.
او در این مراسم ضمن تقدیر از به ثمر رسیدن این سامانه ابراز امیدواری کرد که این سامانه به نتایج درخشان برسد.

•    هنوز انتظارات اعضای شورای شهر درباره جایگاه پژوهش برآورده نشده است

مجید فراهانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: شورای شهر تهران تاکید ویژه‌ای بر پژوهش داشته و دارد و با تصمیم درستی که گرفته شد مرکز مدیریت و برنامه ریزی شهر تهران که قلب تپنده پژوهش در شهر تهران است به ساختمان مرکزی شورای شهر منتقل شد تا تمامی فعالیت های شورای اسلامی شهر تهران رصد شود و هر فعالیتی در شورای شهر پیوست مطالعاتی داشته باشد.

او با بیان این که انتظارات اعضا و مجموعه شورا برآورده نشده است و معدودی از لوایح و طرح‌ها پیوست پژوهشی داشته‌اند؛ گفت: امیدوارم در دور جدید فعالیت‌ها این مرکز خلاء‌های ایجاد شده را برطرف کند.

فراهانی تاکید کرد: خواهش من از دکتر بوچانی این است که در جوایز مدیریت شهری جایزه‌ای برای بهترین سازمان و منطقه یا فردی که توانسته از پژوهش‌های موجود استفاده کند در نظر بگیرد و جایزه کاربرد پژوهش ارائه شود.

برگزاری پنل تخصصی «بررسی تاثیر یکپارچه‌سازی سایت شفاف و سامانه پژوهشیار بر بهبود نظام پژوهش شهرداری‌ها» با حضور بهاره آروین، عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمود عسکری آزاد مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، محمدحسین بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و سعید ابراهیمی مدیر مرکز مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان بخش دیگر این مراسم بود.

کد خبر 451878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha