سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج از بازسازی و نمایش میدانی واقعه غدیر خم در ۱۳۹ نقطه کشور خبر داد و گفت: ۶۲ هزار نفر در بازسازی این واقعیت تاریخی هنرنمایی می‌کنند.

یعقوب سلیمانی

سردار یعقوب سلیمانی روز سه شنبه در نشست خبری نمایش بازسازی غدیر خم که در مرکز بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد افزود: تاریخ بازسازی واقعه غدیر به سال ۸۹ برمی‌گردد که در تاریخ جهان اسلام افتاد و میدانی شد، این اقدام با اهداف گسترش فرهنگ ولایت دینی، الگوسازی روز غدیر، ایجاد پیوند ارزشی میان نسل‌های جامعه و کمک به گسترش معنویت بوده است.

وی با بیان این که از سال ۸۹ تا به امروز بیش از هزار و ۱۰۰ نقطه واقعه غدیر در کل کشور اجرا شده است گفت: ما هر ساله شاهد رشد کمی و کیفی این برنامه هستیم و این اقدام رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.

سردار سلیمانی به مشارکت اهل تسنن در واقعه غدیر اشاره کردو گفت: از این  ۱۳۹ نقطه از کشور که این واقعه را اجرا می‌کنند ۳۰ نقطه مناطق اهل تسنن است که هم هنرنمایی و هم پشتیبانی می‌کنند، همانطور که رهبری گفتند امر غدیر تنها مساله شیعیان نیست بلکه مساله اهل تسنن نیز هست.

وی در ادامه با بیان این که طبق آمارها نزدیک به دو میلیون نفر از صحنه بازسازی‌ روز غدیر دیدن می‌کنند گفت: بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد هزینه های برگزاری این واقعه عظیم تاریخی کمک‌های مردمی، موسسات مردم نهاد، هیات‌های مذهبی اند که هم به صورت نقدی و هم به صورت امکانات است.

سردار سلیمانی در ادامه گفت: تولید مستند، انیمیشن، پویا نمایی، توجه به محتوا برای اینکه تحریفی در این خصوص صورت نگیرد از جمله اقدامات فرهنگی ما در این واقعه است.

وی در ادامه یادآور شد: برای اطلاع رسانی بازسازی روز غدیر می توانند به سایت الیوم مراجعه کنند.

در ادامه ظریف منش مدیرعامل بین‌المللی غدیر گفت: ما در دو بخش اهداف و سیاست‌های دهه امامت و ولایت را به صورت خاص و دقیق درباره بازسازی واقعا غدیر دنبال می‌کنیم. امسال نیز مانند سال‌های گذشته جوش و خروش بین ملت عظیم ایران برای برگزاری این دهه انجام شده و شعار امسال لبیک یا رسول الله است.

وی در ادامه به  اسامی ایام دهه امامت و ولایت اشاره کردو گفت: روز ۲۱ مرداد به نام  توحید، بندگی و اطاعت، روز ۲۲ مرداد روز ولایت ضامن اجرای گام دوم انقلاب، روز ۲۳ مرداد روز  ولایت محور وحدت اسلامی، روز ۲۴ مردادماه روز ایثار و دفاع از حریم ولایت، ۲۵ مرداد روز ولایت، عدالت و انتطار، ۲۶ مرداد روز ولایت، هدایت و عزت اسلامی، ۲۷ مرداد ماه روز ولایت و مردم سالاری دینی،  ۲۸ مرداد نیز روز ولایت، بصیرت و دشمن ستیزیی، ۲۹ مرداد روز غدیر ،امامت و ولایت و ۳۰ مرداد به عنوان قرآن و عترت نام‌گذاری شده است.

مدیر عامل بین المللی غدیر ادامه داد: امسال اهداف ما شامل  گرامی‌داشت روز غدیر، افزایش کرامت انسانی در این خصوص و سوم استفاده از حقیقت غدیر برای انسجام اسلامی و وحدت بین مسلمانان است.

ظریف منش اضافه کرد: مجموعه برنامه‌هایی که ما در نظر گرفته‌ایم امر گرامی‌داشت ، تبلیغ، ترویج، جشن و سرور است، دومین برنامه ما ایجاد معرفت و فرهنگ سازی توسط برگزاری کارگاه، جشنواره، انتشار و توزیع کتب و سوم آموزش مناسک غدیر مانند نماز عید غدیر است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: در تهران در ده‌ها  نقطه برگزاری جشن‌های بزرگ توسط جوانان را داریم. همچنین چهل برنامه عمده برای این ایام در نظر گرفته‌ایم که شامل ۲۲۰ کاروان شادی در استان تهران، پیاده روی به سمت امام زادگان و بقعه متبرکه، بازسازی واقعه غدیر، فعالیت ۱۱۰ مسجد محوری در تهران خواهد بود. همچنین ۱۱ هزار ۵۱۴ برنامه شامل ارایه مسکن برای محرومین توسط بخش محرومیت زدایی سپاه و سازمان بسیج صورت خواهد گرفت.

کد خبر 451466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha