مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
۰ نفر

مبتلایان به فشار و چربی خون بالا، دیابت، سیگاری‌ها و افراد کم‌تحرک زودتر از دیگران در معرض ابتلا به سکته‌های مغزی و قلبی قرار دارند.

سكته

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در این‌باره به همشهری گفت: افراد مبتلا به دیابت، فشار خون و چربی خون بالا همچنین افراد سیگاری و یا سابقه فامیلی سکته مغزی در آنها وجود دارد در معرض خطر سکته قلبی هستند. همچنین بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون و چربی بالا و افرادی که سابقه فامیلی سکته قلبی دارند همچنین افراد سیگاری بیشتر در معرض ابتلا به سکته‌های قلبی هستند.

رامین اسکندری گفت: مهم‌ترین علل مرگ‌ومیر در ایران سکته‌های قلبی است که بالاترین آمار فوتی‌ها بعد از حوادث را به‌خود اختصاص می‌دهد. وی افزود: درد در قفسه سینه از فک تحتانی تا ناف باید جدی گرفته شود چرا که می‌تواند این مشکل نشان‌دهنده سکته قلبی باشد همچنین درد در قفسه سینه ممکن است همراه با نفس تنگی و تپش قلب، تهوع و تعریق باشد ولی علامت اصلی درد پشت جناق قفسه سینه است که با افزایش فعالیت بدنی شدت می‌یابد. استفاده از بالن برای بیماران دچار حمله حاد قلبی در بخش آنژیوگرافی جزو روش‌های موفق نسبت به روش‌های دارویی تنها است و شانس زنده ماندن بیمار را به میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهد.

  • این نکات را رعایت کنید تا سکته نکنید

سیگار: اگر شما هنوز دلیلی برای ترک سیگار پیدا نکرده‌اید، باید بدانید که خطر ابتلا به حمله قلبی در شما دو تا چهار برابر بیشتر از سایرین است.

کلسترول بالا: افزایش سطح کلسترول با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی رابطه دارد.

فشار خون بالا: فشار خون بالا با از دست دادن وزن، کنترل مصرف نمک، ورزش، حذف الکل قابل کنترل است این در حالی است که اگر رعایت نکنید دچار سکته می‌شوید. زندگی غیرفعال: سبک زندگی غیرفعال خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد و در عوض انجام ۳۰دقیقه ورزش روزانه این خطر را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

افزایش وزن: چربی‌های اضافی در بدن به‌خصوص در اطراف کمر و شکم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد و با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و مصرف ماهی، میوه و سبزیجات، و چربی‌های سالم مانند روغن زیتون می‌توان از میزان این چربی‌ها کاست.

دیابت: اگر شما مبتلا به دیابت نوع۲ هستید، مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی خواهید بود. زنان دیابتی در بالاترین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند. دیابت منجر به باریک شدن شریان‌ها و کوچک‌ترشدن عروق می‌شود.

کد خبر 451189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha