فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینماست ولی با درنظر گرفتن نوسان‌های دلار، بر باد رفته این عنوان را می‌رباید.

سينما جهان

جدول پرفروش‌های تاریخ سینما را می‌توان به ۲صورت تنظیم کرد. اگر مبنا میزان فروش فیلم‌ها باشد، فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» که همین امسال (۲۰۱۹) اکران شد با فروش ۲٬۷۹۳٬۷۹۴٬۱۴۵ دلار در صدر پرفروش‌ترین‌های تاریخ سینما قرار می‌گیرد. بر این اساس نام فیلم «آواتار» در رده دوم قرار می‌گیرد که در سال ۲۰۰۹ به رکورد فروش ۲٬۷۸۹٬۶۷۹٬۷۹۴ دلار رسید. فیلم «تایتانیک» که در سال ۱۹۹۷به رکورد فروش ۲٬۲۰۸٬۲۰۸٬۳۹۵ دلار رسید در رتبه سوم قرار دارد.

«جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» در سال ۲۰۱۵ اکران شد که با فروش ۲٬۰۶۸٬۲۲۳٬۶۲۴ دلاری در رده چهارم قرار می‌گیرد و بالاخره پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» است که در سال۲۰۱۸ روی پرده‌های سینما رفت و ۲٬۰۴۶٬۴۱۲٬۱۶۱ دلار فروخت. اغلب رسانه‌های سینمایی به استناد به میزان فروش فیلم‌ها، چنین جدولی را به‌عنوان پرفروش‌های تاریخ سینما در اختیار مخاطب قرار می‌دهند ولی این روش محاسبه منتقدهایی بسیار جدی هم دارد.

آنها می‌گویند روش دقیق، بررسی میران فروش فیلم‌ها باتوجه به نوسان‌های قیمت دلار در سال‌های مختلف باید بررسی شود. با درنظر گرفتن ارزش امروزی دلار، جدول پرفروش‌های تاریخ سینما متحول می‌شود. این جدول با نام فیلم معروف «بر باد رفته» شروع می‌شود. این فیلم معادل ۳,۸۶۱,۹۳۰,۰۴۰ دلار خالص به واحد پولی امروز فروش داشته است. فیلم تایتانیک با این شیوه محاسبه، یک رده صعود می‌کند و در رتبه دوم پرفروش‌های تاریخ سینما قرار می‌گیرد.

با احتساب ارزش امروزی دلار، رکورد فروش این فیلم به ۲,۸۰۵,۹۸۹,۷۷۷ دلار می‌رسد. آواتار با درنظر گرفتن رشد دلار از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ به رکورد فروش ۲,۷۹۹,۲۶۶,۳۰۴دلار می‌رسد و در رتبه سوم قرار می‌گیرد. فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی که هم‌اکنون با ۲٬۷۹۳٬۷۹۴٬۱۴۵ دلار فروش در رتبه نخست جدول پرفروش‌های تاریخ سینما قرار دارد، تا رده چهارم سقوط می‌کند و بالاخره رتبه پنجم به اپیزود چهارم فیلم جنگ ستارگان می‌رسد که با احتساب ارزش امروزی دلار، چیزی حدود ۲,۲۰۰,۵۸۸,۵۵۱دلار فروش کرده است.

کد خبر 450768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha