مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار تهران امروز سه‌شنبه ۱۵ مرداد با همراهی شهروندان تهرانی و مدیران رسانه‌ها یک سه‌شنبه بدون خودروی دیگر را رقم زد.

حناچي و سه‌شنبه هاي بدون خودرو

 پیروز حناچی، شهردار تهران در آستانه روز خبرنگار در راستای پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو»  با مدیران مسئول و سردبیران رسانه‌ها از میدان توحید به سمت خیابان انقلاب رکاب‌زنی کرد و در جلسه‌ای که با حضور مدیران رسانه‌ای برگزار شد، صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران صبح امروز در نشست هم‌اندیشی شهردار تهران با مدیران رسانه‌ها که بعد از رکاب‌زنی آنها با شهردار تهران در یک سه‌شنبه دیگر بدون خودرو برگزار شد، گفت: کار خبر دلی و عاشقانه است و اگر کسی این‌گونه نباشد موفق نمی‌شود. در این جلسه هم‌اندیشی قصد داریم با مدیران رسانه‌ای در مورد نظریه‌ شهردار پیرامون تهران شهری برای همه گفت‌وگو داشته باشیم.

محمدی با بیان این‌که تحقق هر ایده‌ای بدون همراهی شهروندان محقق نمی‌شود، اظهار کرد: ما برای تحقق این ایده نیازمند گفتمانی مشترک هستیم و می‌توانیم با کمک رسانه‌ها به این گفتمان مشترک با مردم برسیم.

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران گفت: ما در تهران با عوارض زیادی روبه‌رو هستیم که مهم‌ترین آن آلودگی هوا و ترافیک است. این دو مقوله مردم را خسته کرده و ما در مدیریت شهری درصدد حل این مشکلات هستیم و معتقدیم این مهم از مسیر تغییر گفتمان باید جلو برود.

محمدی با بیان این‌که رسیدن به گفتمان انسان‌محور و ارتقاء کیفیت زندگی نیازمند یک مثلث همکاری سه‌جانبه همشهریان، سیاست‌گذاران و شهرداری است، گفت: باید از طریق این مثلث کار را پیش برد و با این مکانیزم عدالت‌محور شهر را اداره کرد.

او افزود: اگر قرار است تهران به شهری برای همه تبدیل شود باید مشارکت مردم را جلب کنیم، ادامه داد: برنامه‌ریزی با مردم و نه برای مردم باید باشد و باید گفت‌وگوی جدی‌تری با مردم داشته باشیم.

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با بیان این‌که مجموعه اقدامات ما را به گفتمان مشترک نزدیک‌تر می‌کند، افزود: اما برای ترویج این مهم نیازمند کمک رسانه‌ها هستیم، چرا که آنها در ارائه داده‌های صحیح به مردم نقش کلیدی ایفا می‌کنند و می‌توانیم در کنار آنها گفتمان مشترکی ایجاد کنیم.

شهردار تهران از ابتدای تصدی این پست به کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو پیوست و هر سه‌شنبه با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا دوچرخه در محل کار خود حاضر می‌شود.  

کد خبر 450655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha