مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

سمیرا روشنایی-‌  قم - خبرنگار: پیگیری مطالبات مردم یکی از مأموریت‌ها مهم روابط عمومی شهرداری است. بیشتر درخواست‌ها و گلایه‌های شهروندان‌که درستون صدای همشهری قم منتشرمی‌شود از سوی این نهاد پیگیری می‌شودوپاسخ آنها از مدیران شهرداری و شهرداران مناطق دریافت و برای روزنامه همشهری ارسال می‌شود. در زیر به ۱۰ مطالبه و درخواست‌شهروندان پاسخ داده‌شد.

پاسخ  مدیران به پرسش‌های مردم در ستون صدای همشهری
  • تخلف در نوسازی ساختمان

یکی از اهالی خیابان شهدا: ساختمان ائمه جمعه در بلوار شهید منتظری کوچه ۱۲ به صورت غیرقانونی در حال نوسازی است. چرا درکوچه‌ای که مردم امکان نوسازی و بازسازی خانه‌ها را ندارند، بعضی ساختمان‌ها این کار را انجام می‌دهند؟

پاسخ: مکان مورد نظر به صورت ساختمان قدیمی بوده که مالک در سال ۹۷ به تجدید بنای کل ملک بدون مجوز و بدون رعایت عقب‌نشینی اقدام کرده و موجب نارضایتی و شکایت اهالی شده است. بنابراین پرونده به کمیسیون ماده صد ارسال و منجر به صدور رأی بدوی مبنی بر قلع بنا شده و اکنون در حال رسیدگی در کمیسیون تجدیدنظر است.

  • مسدودکردن خودسرانه کوچه‌ها

یک شهروند: برخی شهروندان کوچه‌ها را با موانع فلزی مسدود می‌کنند یا انتهای کوچه را مسقف می‌کنند. به عنوان مثال انتهای کوچه ۲۵ خیابان صفائیه به پارکینگ مسقف تبدیل شده. چرا با این تخلفات برخورد نمی‌شود؟

پاسخ: در سوابق موجود پرونده‌ای در مورد تجاوز به خیابان اعلام نشده، بنابراین در صورت وجود تخلف پس از بازدید و بررسی کارشناس، تخلف در کمیسیون ماده صد مطرح و رسیدگی خواهد شد.

  • خیابانی که تابلو ندارد

یکی از اهالی شهرک فاطمیه: خیابان ۱۶ متری احداثی در منطقه قلعه کامکار تابلو ندارد. از شهرداری درخواست می‌شود تابلوی این خیابان را نصب کنند.

پاسخ: با هماهنگی صورت گرفته با منطقه مربوطه و بازدید از محل، مشاهده شد این خیابان دارای تابلو کوچه شماره ۱۹ منشعب از خیابان جانبازان است. لازم به توضیح است نامگذاری به نام شهید یا نام دیگر نیز می‌تواند پس از درخواست اهالی در دستور کار شورای نامگذاری قرار بگیرد.

  • خطر سقوط کودکان در نهر آب

یکی از اهالی بلوار ۱۵ خرداد: یکی از دال‌های سیمانی بلوار ۱۵ خرداد نرسیده به تقاطع عمار یاسر در داخل نهر افتاده و احتمال سقوط عابران  یا خودرو در این محل وجود دارد. از شهرداری درخواست می‌شود برای ایمن‌سازی این مکان اقدام کند.

پاسخ: دال سیمانی افتادگی نداشته و مقداری بین جدول و دال مذکور فاصله ایجاد شده بود که برای اطمینان و امنیت بیشتر، دال سیمانی تعویض شد و فاصله بین ۲ سمت دال سیمانی محل مذکور کاملا برطرف شد.

  • سد معبر میوه فروشی

یکی از اهالی خیابان توحید: بعضی از میوه‌فروشان از جمله نبش کوچه ۳ خیابان توحید، وسایل و میوه‌ها را در پیاده‌رو گذاشته و مسیر رفت و آمد مردم مسدود می‌شود.

پاسخ: پس از صدور اخطاریه‌های قانونی و پیگیری‌های مکرر نسبت به پاک‌سازی و رفع مانع مذکور اقدام شد.

  • ترافیک شدید در ورودی قم

یکی از اهالی شهرک کامکار: مدت‌هاست در ورودی قم از سمت محور جعفریه ترافیک شدیدی ایجاد می‌شود. دلیل این ترافیک طرح‌های نیمه‌کاره است. در این شرایط انتظار می‌رود طرح‌های عمرانی با سرعت بالاتری اجرا شود.

پاسخ: شروع پروژه بزرگ طرح ساماندهی ورودی جعفریه از سال ۹۵ شامل ساخت، بهسازی و اصلاح مسیر رفت و برگشت و دسترسی‌های آن به کمربندی امام علی(ع) در تقاطع با بلوار حمزه سیدالشهدا(ع) و بلوار حضرت معصومه(س) با همت شهرداری در حال انجام است، این عملیات شامل لایه لایه خاکریزی، کوبیدن بستر و رعایت دیگر مسائل فنی است که مطابق با برنامه زمان‌بندی از پیش تعیین شده در حال انجام است.  

  • نیاز به پل عابر پیاده در شهرک ولایت

یک شهروند: اهالی خیابان سی متری هنرستان به‌ویژه ورودی مسجد سلمان فارسی و شهرک ولایت نیاز به ساخت پل عابر پیاده دارد. با توجه به جمعیت زیاد این منطقه و تردد سخت بانوان، کودکان و افراد مسن برای رفتن به مسجد، مدرسه و خرید، از شهرداری درخواست می‌شود به این مسأله رسیدگی کند.

پاسخ: نصب پل تابع شرایط و ضوابط خاص همچون وجود معابر با عرض حداقل ۳۰ متر، وجود پیاده‌رو حداقل با عرض ۳ متر، تشخیص حادثه‌خیز بودن معبر مورد نظر توسط اورژانس و پلیس راهور استان، نبود معارض برق، نبود معارض فضای سبز، نبود معارض املاک شخصی(تجاری و مسکونی) و وجود اعتبار لازم برای ساخت پل عابر پیاده است و نباید فاصله ۲ پل عابر پیاده کمتر از ۵۰۰ متر باشد. با توجه به موارد و به منظور احترام به افکار عمومی و بررسی نیاز شهروندان این محدوده در دستور کار همکاران فنی قرار گرفت.

  • دوربرگردان غیراستاندارد

یک شهروند: دوربرگردان خیابان کارگر استاندارد نیست و در برخی ساعت‌ها ترافیک شدید و تصادف زیادی در این محل ایجاد می‌شود. مسئولان شهری لطفا فکری به حال این دوربرگردان کنند.

پاسخ: این دوربرگردان به صورت موقت است و پس از تملک ملک واقع در نبش خیابان سوم خرداد شمالی با بلوار کارگر این دوربرگردان جمع‌آوری می‌شود.

  • وضع نامناسب جوی آب

یک شهروند: جوی آب در خیابان سواران محدوده میدان امام رضا(ع) مناسب نیست و وجود فاضلاب در آن بوی نامطبوعی دارد. از شهرداری منطقه درخواست می‌شود نسبت به شست‌وشوی جوی آب و احیانا رفع مشکل فنی آن اقدام کند.

پاسخ: رهاسازی آب توسط تانکر، شستشو و آهک پاشی در خیابان سواران و کلیه نهرهای سطح منطقه ۲ طی برنامه‌ریزی به صورت مستمر در حال انجام است.

خشک شدن درختان بلوار یادگار امام (ره)

یکی از اهالی نیروگاه: درختان بلوار یادگار امام(ره) از کوچه ۵۱ تا تقاطع شاهد غربی در حال خشک شدن هستند. وقتی از کارگر شهرداری پرسیدیم چرا درست آبیاری نمی‌کند، اسم و نام خانوادگی خودش را اعلام کرده و گفته: به ۱۳۷ زنگ بزنید و بگویید این جا را آبیاری نمی‌کنم!

پاسخ: آبیاری درختان بلوار مذکور هر شب طبق برنامه زمان‌بندی انجام و سم‌پاشی درختان بلوار مذکور برای جلوگیری از آفت درختان در ۲ نوبت در اردیبهشت و تیر انجام شد. در مورد نحوه برخورد نیروی باغبان به پیمانکار نگهداری فضای سبز اخطار و تذکر لازم صورت پذیرفت.

کد خبر 450466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha