یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۱
۰ نفر

بزرگترین فرش دستباف جهان به مساحت ۲ هزار متر مربع بافته شد، فرشی که در نمایشگاه فرش دستباف تبریز با حضور رئیس جمهوری دو تخته ۶۰۰ و ۴۰۰ متری آن رونمایی شد.

فرش

به گزارش همشهری، این فرش شامل چهار تخته جفت و در ابعاد ۴۰۰ و ۶۰۰ مترمربع به دست فرشبافان تبریزی و به گونه‌ای بافته شده که با داشتن قابلیت اتصال به یکدیگر بزرگترین فرش جهان به مساحت ۲ هزار متر مربع را تولید و عرضه کرده است. بافت این فرش ها که در ابعاد ۲۰ در ۳۰ و ۲۰ در ۲۰ هستند، ۷سال طول کشیده و ۲۳۰ استاد کار و هنرمند بافنده تبریزی در دو شیف بر روی آنها کار کرده اند. احد عظیم زاده، تولید کننده این فرش با بیان این که  ۸۰ درصد فرش مذکور از ابریشم و ۲۰ درصد مابقی کرک است به همشهری، گفت:

این فرش دارای طرح و نقشه جدید تبریز و شامل چهار تخته فرش با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون گروه ترکی  است که در ۶۰ رج بافته شده با استفاده از ۸۷ رنگ تولید شده و سه تن وزن دارد. او با بیان این که چهار تخته فرش مذکور به فرشی در ابعاد ۴۰ در ۵۰ تبدیل شده و ۲۰۰۰ مترمربع زمین را مفروش می کند، افزود: تاکنون فرشی بالاتر از ۱۰۰ متر مربع در تبریز بافته نشده و ثبت این فرش در رکوردهای گینس طی چند روز آینده انجام خواهد شد.

با وجود تلاش‌های انجام شده هنوز فرش دستباف ایران ناشناخته مانده است و بهتر است سیاستگذاران صنعت فرش در تصمیم‌گیری‌ها ارتباط نزدیکتری با فعالان این حوزه داشته باشند. عظیم زاده با بیان این که بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولید این فرش در داخل کشور تامین و بخش دیگر از طریق واردات تامین شده است، افزود: با وجود مشکلات تامین مواد اولیه تولید فرش بعد از تحریم‌ها، هنوز هم فرش‌های چینی، هندی، نپالی و پاکستانی قادر به رقابت با فروش تولیدی ایران نیستند.

کد خبر 450305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha