همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: باند مسلح قاچاق موادمخدر که طی سالیان گذشته در استان‌های خراسان‌جنوبی، سیستان‌وبلوچستان، کرمان و یزد فعالیت داشتند منهدم شد که در این خصوص ۱۴ نفر رابطین اشرار و سه نفر از اشرار مسلح اصلی دستگیر شدند.

باند مسلح قاچاق مواد مخدر منهدم شد/ دستگیری ۱۷ نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در مراسم نمایش کشفیات اخیر موادمخدر استان خراسان‌جنوبی، با اشاره به کشفیات مواد مخدر در استان، اظهار داشت: از ابتدی امسال تاکنون ۱۶ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اشراف خوب نیروهای انتظامی در زمینه کشف مواد مخدر، بیان داشت: طی هفته گذشته بیش از دو تن انواع موادمخدر کشف شده که مهم‌ترین محموله، یک هزار و ۳۷۵ کیلوگرم مورفین بوده است.

استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد: این محموله بزرگ با مشارکت استان خراسان‌رضوی در طبس کشف شد که از استان‌های جنوب شرقی کشور وارد استان و برای انتقال به شمال‌غرب و خروج از کشور برنامه‌ریزی شده بود.

معتمدیان تبیین کرد: با وجود مرز مشترک خراسان‌حنوبی با کشور افغانستان خوشبختانه کم‌ترین ورود موادمخدر از مرزهای خراسان‌جنوبی است و عمده مواد مخدر کشف شده در استان از مرزهای سایر استان‌ها وارد کشور می‌شود.

  • کشف ۱۶ تن انواع مخدر در استان

سردار مجید شجاع فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی نیز از انجام اقدامات لازم در حوزه مبارزه با موادمخدر در سطح استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۶ تن انواع موادمخدر در استان کشف و بیش از ۳۰ باند قاچاق موادمخدر در استان مورد رهگیری و ضربه قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه بیشتر موادمخدر از مرزهای جنوب‌شرقی وارد کشور می‌شود، تبیین کرد: در سال‌جاری بیش از دو هزار نفر از قاچاقچان موادمخدر خرده‌فروش و بزرگ دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی از کشف دو هزار و  ۱۵۶ کیلوگرم موادت مخدر طی هفته گذشته در سطح استان خبر داد و توضیح داد: این مقدار مواد طی ۲۵ عملیات به دست آمده و ۶۵ نفر قاچاقچی در این رابطه دستگیر و ۲۳ دستگاه خودرو توقیف شده است.

  • باند مسلح قاچاق مواد مخدر منهدم شد

شجاع اعلام کرد: باند مسلح قاچاق موادمخدر که طی سالیان گذشته در استان‌های خراسان‌جنوبی، سیستان‌وبلوچستان، کرمان و یزد فعالیت داشتند در استان‌های خراسان‌جنوبی و یزد مورد هدف قرار و منهدم شد که در این خصوص ۱۴ نفر رابطین اشرار و سه نفر از اشرار مسلح اصلی دستگیر و ۱۶۷ کیلوگرم شیشه در یزد و ۱۲۷ کیلوگرم شیشه در طبس کشف شد.

وی از افزایش دو برابری کشف ماده مخدر شیشه از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۹۷ کیلوگرم شیشه در استان کشف شده که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

کد خبر 450033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha