همشهری آنلاین: تنها ظرف مدت یک سال، دولت آمریکا در مناطق مرزی خود با مکزیک صدها کودک را از والدین‌شان جدا کرده است. سازمان‌های مدافع حقوق بشر این رفتار دولت آمریکا را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده و خواستار پیگیری حقوقی آن شده‌اند.

دولت آمریکا بیش از ۹۰۰ کودک را از والدین‌شان جدا کرده است

اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا (ACLU) با انتشار گزارشی دولت آمریکا را متهم به رفتار غیرقانونی در قبال مهاجران در مرزهای مشترک این کشور با مکزیک نموده است.

خبرگزاری فرانسه (AFP) روز چهارشنبه نهم مرداد (۳۱ ژوئیه) با انتشار گزارشی از لوس‌آنجلس، خبر از انتقاد شدید اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا از سیاست ماموران دولت این کشور در قبال مهاجران داده است. این نهاد حقوق بشری دولت آمریکا را متهم به آن کرده است که با مشاهده کوچکترین تخلف، اقدام به جدایی کودکان از والدین‌شان می‌کند.

اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا ضمن درخواست پیگیری این موضوع از سوی مراجع قضایی، خواستار تحویل بلادرنگ کودکان به والدین‌شان شده و از مراجع قضایی آمریکا خواسته‌اند تا مقررات جداسازی کودکان و والدین مهاجر را دقیقا تنظیم و اعلام کنند.

  • گزارش تخلفات

در گزارش اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا اعلام شده است که ماموران دولتی این کشور ظرف یک سال گذشته، بیش از ۹۰۰ کودک را به بهانه تخلفات والدین خود از آن‌ها جدا کرده‌اند. در این گزارش به مورد جدا کردن کودکی یک ساله از پدر خود اشاره شده است. ماموران عدم تعویض به‌موقع پوشک این کودک را برای جدا کردن او از پدرش کافی دانسته‌اند. در مورد دیگری نارسایی گویشی یک کودک چهارساله در پاسخ‌گویی به پرسش‌های مسئولان مرزی به عنوان علت جدا کردن او از پدرش اعلام شده است. افزون بر آن آمده است که از نظر ماموران مرزی انجام هرگونه تخلف کوچکی در ارتباط با مقررات راهنمایی و رانندگی برای جدا کردن کودکان از والدین‌شان کفایت می‌کند.

  • سیاست مهاجرتی دولت ترامپ

دولت ترامپ در چارچوب اجرای سیاست مهاجرتی خود در ماه مه سال ۲۰۱۸ شروع به جدا کردن کودکان از والدین در نواحی مرزی با مکزیک نموده بود. در آن زمان، اخبار مربوط به جدا کردن ۲۷۰۰ کودک از والدین‌شان به موج گسترده‌ای از انتقاد علیه این سیاست دامن زد. زیر فشار اذهان عمومی، دولت ترامپ ناگزیر به عقب نشینی شد. همین امر باعث شد که کودکانی که از والدین‌شان جدا شده بودند، مجددا به خانواده‌های خود تحویل داده شوند. پس از آن دولت آمریکا اعلام کرده بود که سیاست جداسازی کودکان از والدین را تنها به مواردی محدود خواهد کرد که رفتار والدین برای سلامت کودکان خطرناک تشخیص داده شود.

اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا در گزارش خود اعلام کرده است که پس از آن، ماموران دولتی مشاهده هرگونه تخلفی را برای جدا کردن کودکان از والدین بهانه قرار می‌دهند.

منبع: دویچه‌وله

کد خبر 450009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha