همشهری آنلاین: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار انتصاب وزیر زن برای وزارت آموزش و پرورش شد.

سيده فاطمه ذوالقدر

به گزارش ایلنا، سیده فاطمه ذوالقدر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی،  گفت: انتخاب وزیر زن از مطالبات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمان معرفی دولت تدبیر و امید بود و با توجه به اینکه ۶۰ درصد بدنه آموزش و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند، از رئیس‌جمهور می‌خواهیم حداقل انتظار جامعه زنان را با انتصاب وزیر زن برای وزارت آموزش و پرورش جامه علم بپوشاند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر خلاف انتظار، صحبت‌هایی از حذف و یا کمرنگ شدن مشاوران و دفتر امور زنان در دستگاه‌های اجرایی خصوصاً آموزش و پرورش به گوش می‌رسد که این امر نه تنها مغایر ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم است، حتی بر خلاف وعده دولت در انتخاب زنان در ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی است.

وی ادامه داد: بخشنامه سازمان امور استخدامی مبنی بر استفاده از پست‌های موجود مانع اجرای ماده ۱۰۱ می‌شود، بر این اساس از رئیس‌جمهور می‌خواهیم پست‌های سازمان مناسب با لحاظ فوریت پیش‌بینی شود.

ذوالقدر تصریح کرد: همچنین از رئیس جمهور می‌خواهیم لغو قانون ممنوعیت ایجاد واحدهای تولیدی سبز در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران مورد توجه قرار گیرد زیرا علاوه بر دامن زدن به مشکل بیکاری، موجب سرریز شدن بیکاران سایر استان‌ها و بروز ناهنجاری‌های اخلاقی می‌شود.

کد خبر 449888
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha