دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
۰ نفر

مسی یک سال قبل حرف خود را درباره بازگشت به آرژانتین در سال‌های پایانی فوتبالش و بازی برای تیم دوران کودکی‌اش یعنی نیوولز اولدبویز پس گرفت.

مسي

او دلیل این بدقولی را ناامنی در کشورش، آرژانتین و زندگی امن و ایمنی که خانواده او در اسپانیا و کاتالونیا دارند، عنوان کرد. حالا در همین نزدیکی اسپانیا هم او امنیت ندارد. پریشب در سفر به جزیره ایبیزا (تلفظ کاتالونیایی ای‌ویسا و اسپانیایی ای‌بیسا) وقتی داشت از محل کنسرت اوسونا، خواننده پورتوریکویی برمی‌گشت، مورد حمله یک فرد ناشناس قرار گرفت اما پیش از آنکه آسیبی ببیند، محافظان و نیروهای امنیتی حاضر در محل او را نجات دادند.

احتمالا الان مسی پیش خودش فکر می‌کند که دردسرهای شهرت برای اوست و خوشی‌های آن برای بدل ایرانی‌اش! مسی پیش از آفتاب گرفتن مشترک با خانواده سوارس و آلبا و فابرگاس در کشور کوچک ایبیزا، بخشی از تعطیلات تابستانی خود را با خانواده در جزایر کارائیب و آنتیگون و باربادوس سپری کرده بود. گویا هنوز خستگی ناشی از ناکامی در کوپای آمریکا از تن او بیرون نرفته و این در حالی است که لالیگا از ۱۰ روز دیگر آغاز می‌شود و بارسا پیش از آن با آرسنال و ناپولی بازی دوستانه می‌کند و در سوپرجام هم باید به مصاف والنسیا برود.

او سال گذشته تقریبا در همین ایام و در راه بازگشت از جام‌جهانی در فرودگاه از سوی یک هوادار ناراضی تیم ملی آرژانتین مورد حمله قرار گرفته بود. هواداران آرژانتین معتقدند که مسی برای تیم ملی مثل بارسلونا از جان مایه نمی‌گذارد. کاپیتان آلبی‌سلسته در کوپای امسال هم عملکردی ضعیف داشت و نتوانست نخستین جام ملی خودش را به‌دست آورد.

او ۷۵۶دقیقه در مراحل حذفی جام‌های جهانی بازی کرده و هیچ گلی برای تیمش نزده و این درحالی است که آرژانتین در مراحل مختلف ۴ دوره‌ای که مسی در تیم ملی بوده، ۹گل به ثمر رسانده است. مسی در ۱۴۰۷دقیقه در مراحل حذفی کوپای آمریکا هم در ۱۳بازی تنها ۴بار گل زده؛ یعنی ۴گل از ۲۶گل آرژانتین را.

اخیرا بعضی هواداران آرژانتین در پاسخ به جمله کلیشه‌ای «مسی در تیم ملی تنهاست» جمله «تیم ملی در حضور مسی تنهاست» را ساخته‌اند. با اینکه انگیزه فرد حمله‌کننده به او در ایبیزا مشخص و معلوم نیست که او از هواداران تیم ملی آرژانتین و منتقد مسی است یا صرفا یک دیوانه عشق شهرت، به‌نظر می‌رسد صلاح نباشد کاپیتان بارسلونا با هواداران تیم ملی کشورش روبه‌رو شود. با این شرایط شاید الان بهتر بشود درک کرد که چرا مسی اعلام کرده برای فوتبال یا حتی زندگی حاضر به بازگشت به کشورش نیست.

کد خبر 449739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha