همشهری آنلاین: رئیس هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های تهران بیشترین مشارکت شهروندان پایتخت در این رویداد را تا این لحظه (زمان انتشار خبر) مربوط به مناطق ۴، ۱۵ و ۵ اعلام کرد.

انتخابات شورایاری

ایرنا نوشت: محمدرضا جوادی یگانه ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهارداشت:‌ تا این لحظه ۱۲۳ هزار و ۳۹۲ نفر در انتخابات شورایاری ها شرکت کرده‌اند و رای داده‌اند.  

وی با بیان اینکه وظیفه ما برگزاری انتخابات سالم است افزود:‌ مشارکت هم بستگی به مردم دارد و آنان برای شرکت در این برنامه آزاد هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران یادآورشد:  از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۴ دیشب شهردار تهران آخرین هماهنگی‌ها را با شهرداران مناطق داشت و از ۵ صبح امروز انتقال صندوق‌ها به شعبه ها آغاز شد.

به گفته جوادی‌یگانه سیستم رای‌گیری الکترونیکی این احازه را داده است که بتوان به صورت لحظه‌ای تعداد آرای هر شعبه را در اختیار داشت.

وی خاطرنشان کرد: فرصت خوبی برای مردم تهران پیش آمده تا با رای گیری مکانیزه نیز آشنا شوند.

 این انتخابات تا ساعت ۱۶ ادامه دارد و متولیان می توانند تا دو نوبت آن را تمدید کنند. در این دوره از انتخابات شورایاری‌ها بیش از ۱۲ هزار نفر که تا ساعت ۸ دیروز (پنجشنبه) مجاز به تبلیغات انتخاباتی بودند با یکدیگر رقابت می‌کنند.

از آنجاکه شرکت در انتخابات شورایاری‌ها نیازمند کارت هوشمند ملی است، طبق اعلام سازمان ثبت احوال کشور، افرادی که هنوز موفق به دریافت کارت هوشمند ملی نشده اما فرآیند ثبت نام را انجام داده اند می توانند از رسید تکمیل ثبت نام برای شرکت در انتخابات شورایاری ها در سطح شهر تهران استفاده کنند.

شورایاران بازوان مشورتی اعضای شورای اسلامی شهر تهران محسوب می شوند که در نحوه تصمیم گیری های شهری، اجرای طرح ها و توزیع اعتبارات در سطح محلات نقش بسیار کمک کننده ای دارند.

کد خبر 449250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha