همشهری آنلاین: دکتر ناصر عباسپور با حکم رئیس دانشگاه ارومیه به‌عنوان سرپرست پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه منصوب شد.

درياچه اروميه

به گزارش ایسنا، در بخشی از حکم دکتر حب نقی، رییس دانشگاه ارومیه خطاب به دکتر ناصر عباسپور آمده است: «به گواهی کارشناسان، دریاچه ارومیه گنجی پایان‌ناپذیر برای توسعه منطقه و کشور بوده، تولید دانش فنی و خلق ثروت دانش‌بنیان از این دریاچه مهمترین انتظار از حضرتعالی است. لذا همکاری تنگاتنگ با تمام اعضای هیات علمی مخصوصا دانشکده‌هایی که ارتباط بیشتری با مسائل مربوط به دریاچه دارند، اصلی‌ترین وظیفه حضرتعالی است. مقتضی است با استقرار در پردیس نازلو نسبت به عملیاتی کردن این مهم اقدام نمائید.»

بحرانی شدن وضعیت دریاچه ارومیه در سال‌های اخیر و تشکیل ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه در سال 1392، ضرورت شکل‌گیری یک مرکز تخصصی ویژه در خصوص دریاچه ارومیه را در دانشگاه ارومیه بیش از پیش تقویت کرد، بنابراین پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه در سال 1392 تأسیس شد تا بدین‌وسیله شرایط ورود متخصصین مهندسی آب، آبخیزداری، سازه‌های آبی، محیط زیست، زمین‌شناسی و ... به جمع متخصصان موجود فراهم آید و فعالیت‌های گسترده‌تری برای احیای دریاچه ارومیه برنامه‌ریزی شود.

بر اساس اعلام روابط‌ عمومی دانشگاه ارومیه، پیش از این، دکتر کامران زینال‌زاده ریاست پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه را عهده‌دار بوده است.

کد خبر 449234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha