همشهری آنلاین: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقف جمع آوری امضا برای اعتراض به روند دادگاه آقای خاتمی گفت: هر چند آن تذکر منتفی شد، اما من خودم به صورت شخصی به وزیر دادگستری در این خصوص تذکری دادم.

علي مطهري

ایرنا نوشت: علی مطهری عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره سرنوشت نامه اعتراض اعضای فراکسیون امید به وزیر دادگستری درباره روند برگزاری دادگاه محمدرضا خاتمی گفت: هفته گذشته آقای تابش در حال گردآوری امضا بودند که من هم امضا کرده بودم و ظاهراً حدود ۵۰ امضا هم جمع شد ولی گویا آقای عارف مخالفت کردند و کار متوقف شد.

وی افزود: هر چند آن تذکر منتفی شد، اما من خودم به صورت شخصی به وزیر دادگستری در این خصوص تذکری دادم.

هفته گذشته نیز علی مطهری خبر از جمع آوری امضا در میان نمایندگان مبنی بر تذکر به وزیر دادگستری درباره روند برگزاری دادگاه آقای محمدرضا خاتمی داد. اما ساعتی پس از انتشار این خبر که با واکنش هایی در رسانه ها مواجه شده بود، برخی نمایندگان مطرح کردند که محمدرضا عارف مانع از ادامه جمع آوری نامه و انتشار آن شده است. درباره علل مخالفت عارف صحبت‌های مختلفی شنیده می شد اما در نهایت فاطمه سعیدی به عنوان سخنگوی فراکسیون امید، علت این مخالفت را وجود برخی نواقص حقوقی در متن نامه تنظیم شده اعلام کرد و گفت: قرار شد تا هفته آینده میزبان آقای محمد رضا خاتمی باشیم تا در خصوص دادگاهی که اخیراً برای ایشان تشکیل شده و دفاعیاتشان گفت و گو کنیم.

لازم به ذکر است طبق شنیده‌های راهروی مجلس، اعضای فراکسیون امید از برنامه حضور محمدرضا خاتمی در جلسه فراکسیون امید هنوز بی اطلاع هستند.

محمدرضا خاتمی از چهره‌های شاخص جریان اصلاح‌طلبی، پاییز سال گذشته از تخلف گسترده‌ای خبر داد که در جریان انتخابات بحث‌برانگیز خرداد ۱۳۸۸ صورت گرفته بود. وی منبع خود را «منابع مطلع» جناح اصول‌گرا معرفی کرد و مدعی شد؛ «در جریان شمارش آرا، حدود هشت میلیون رای به نفع محمود احمدی‌نژاد به صندوق‌ها اضافه شد». بر همین اساس با شکایت برخی نهادهای امنیتی، وی به دادگاه فراخوانده شد و در نهایت در دادگاه بدوی به دو سال زندان محکوم گردید. خاتمی پس از اعلام حکم دادگاه، متن دفاعیات خود را منتشر کرد.

کد خبر 448911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha