همشهری آنلاین: تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف بیش از حد فسفر، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

افزايش ابتلا به بيمار‌هاي قلبي با مصرف بيش از حد فسفر

به گزارش خبرنگار مهر، فسفر یکی از مواد معدنی ضروری برای بدن محسوب شده و در سلامت انسان نقش مهمی ایفا می‌کند، اما پژوهشگران بر مصرف زیاد آن تاکید ندارند.

فسفر در تمام سلول‌های بدن و بیشتر در دندان‌ها و استخوان‌ها انباشته می‌شود. این مساله نقش مهمی در سلامت بدن و یا فرسودگی بدن ایفا می‌کند.

به طور کلی توصیه رژیم غذایی حاوی فسفر به این گونه است: بزرگسالان روزانه نیازمند ۷۰۰ میلی گرم فسفر هستند درحالیکه کودکان به میزان بیشتری نسبت به آن نیاز دارند چرا که استخوان‌ها و دندان‌هایشان در حال رشد است به طوری که گروه سنی بین ۹ تا ۱۸ سال، روزانه نیازمند ۱۲۵۰ میلی گرم فسفر هستند. نیاز کودکان زیر ۹ سال به فسفر معمولاً کمتر از این میزان خواهد بود.

مواد خوراکی غنی از فسفر عبارتند از گوشت، تخم مرغ، ماهی، شیر، مغزها و حبوبات.

لازم به ذکر است که هر ماده‌ای که بدن به آن نیاز دارد، در صورتی که بسیار زیاد و یا بسیار کم مصرف شود، خطرناک و مضر است. فسفر از موادی است که مصرف روزانه آن به مقدار محدود ضروری بوده و استفاده بیش از حد آن می‌تواند مضر باشد.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که میزان بالای فسفر در بدن خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. با توجه به این پژوهش‌ها، میزان بالا فسفر باعث بروز یک سیگنال استرس در سلول شده که منجر به آزاد شدن میکروذرات می‌شود و این عمل لخته شدن خون را در پی داشته که در نهایت افزایش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی را موجب می‌شود.

کد خبر 448796
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha