همشهری آنلاین: شهروندان ژاپن امروز یکشنبه ۳۰ تیر (۲۱ ژوئیه) برای شرکت در انتخابات مجلس اعیان پارلمان ژاپن پای صندوق‌های رای رفتند.

انتخابات مجلس اعیان ژاپن

به گزارش دویچه وله، نظرسنجی‌ها حاکی از پیش بودن حزب حاکم است. شینزو آبه با کسب اکثریت کرسی‌ها این شانس را دارد که برنامه خود برای بازنگری در قانون اساسی را محقق کند.

این در حالی‌ست که انتظار می‌رود حزب حاکم لیبرال دموکرات، اکثریت آرا را حفظ کند و نخست وزیر فعلی ژاپن، شینزو آبه، طولانی‌ترین زمامداری را در این کشور برای خود ثبت کند.

به گزارش بلومبرگ، نظرسنجی‌هایی که توسط رسانه‌های ژاپنی صورت گرفته‌اند نشان می‌دهند که حزب لیبرال دموکرات می‌تواند ۱۲۴ کرسی را کسب کند.

حزب لیبرال دموکرات ژاپن، که ریاست آن را شینزو آبه از سال ۲۰۱۲ به‌عهده دارد، درحال حاضر ۱۲۵ کرسی در مجلس اعیان را در اختیار دارد.

کسب اکثریت آرا در مجلس، برای تحقق برنامه شینزو آبه در مورد بازنگری در قانون اساسی، که توسط آمریکایی‌ها تدوین شده است و از زمان جنگ جهانی دوم اصلاح نشده، اهمیت زیادی دارد.

رقبای آبه در این انتخابات سعی داشتند مانع از آن شوند که حزب حاکم در این انتخابات اکثریت آرا را به‌دست آورد.

به نوشته بلومبرگ بسیاری از رایدهندگان ژاپنی به جای اینکه با دولتی که از مدتی طولانی‌ بر سرکار است مشکل داشته باشند، آن را برای ثبات کشور ترجیح می‌دهند.

کد خبر 448738

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha