شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
۰ نفر

محمد زارعی: مارک ویلموتس بلژیکی بعد از قطعی‌شدن حضورش در تیم‌ملی ایران روز ۲۵اردیبهشت‌ماه سال‌جاری شبانه وارد کشورمان شد.

مارك ويلموتس

در این مدت هم خیلی کوتاه فقط قبل و بعد از بازی دوستانه با سوریه پاسخگوی سؤالات خبرنگاران ایرانی بود؛ آن‌هم در شرایطی که سؤالات فقط در چارچوب بازی دوستانه فوق و خیلی کوتاه بود. اما نکته حائز اهمیت اینکه از همان بدو ورود ویلموتس با وجود اینکه بسیاری از خبرنگاران نیمه‌شب خود را به فرودگاه امام خمینی(ره) رسانده بودند، اجازه مصاحبه با سرمربی جدید تیم ملی داده نشد و این رویه تاکنون ادامه داشته است. مسئولان حتی اجازه نداده‌اند تا هتل محل اقامت ویلموتس هم فاش شود و حتی زمان سفرهای رفت و برگشت او پنهان از رسانه‌هاست.

ممنوعیت مصاحبه ویلموتس با خبرنگاران ایرانی در تمرینات تیم ملی و حتی برای بازی دوستانه با تیم امید هم ادامه داشته و کنفرانس مطبوعاتی هم برای این مسابقه برگزار نشد. ادامه این روند باعث شد که برخی رسانه‌ها گلایه خود از عدم‌ارتباط با ویلموتس را به گوش مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال رساندند. علوی در پاسخ به این گلایه گفت در اردوی شهریورماه تیم ملی که برای بازی‌های دور اول مقدماتی جام جهانی‌۲۰۲۲ قطر برگزار می‌شود سرمربی تیم ملی پاسخگوی سؤالات اصحاب رسانه خواهد بود.

در حاشیه اردوی ۵روزه داخلی و بازی دوستانه تیم ملی با تیم امید ویلموتس در پاسخ به درخواست گفت‌وگوی خبرنگار همشهری تأکید کرد اگر همه خبرنگاران بودند، حاضر به مصاحبه بود. او درباره مصاحبه اختصاصی هم مدعی شد که باید با فدراسیون فوتبال هماهنگ شود تا این گفت‌وگو صورت گیرد. این یعنی خود ویلموتس تمایل دارد که با رسانه‌های ایرانی گفت‌وگو کند اما فدراسیون با تجربه سابقه کار با کی‌روش در قرارداد ویلموتس بندی را گنجانده که بدون هماهنگی فدراسیون مصاحبه‌ای را انجام ندهد. گویا این قانون هم فقط شامل رسانه‌های ایرانی می‌شود چراکه طی هفته‌های گذشته ویلموتس بارها با رسانه‌های بلژیکی و خارجی مصاحبه‌های اختصاصی داشته است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در واکنش به این گلایه هم اعلام کرد که چندین رسانه درخواست انجام مصاحبه اختصاصی با سرمربی تیم ملی را داشته‌اند اما هنوز این قضیه عملیاتی نشده و در آینده با زمان‌بندی مناسب این اتفاق خواهد افتاد که رسانه‌های کشورمان با ویلموتس گفت‌وگوی اختصاصی داشته باشند.

اما چرا این روزها فدراسیون فوتبال می‌خواهد ویلموتس دور از دسترس خبرنگاران داخلی باشد!؟ آیا ویلموتس حرف‌های جنجالی برای گفتن دارد (ازجمله عدم‌دریافت حقوق خود و بازی‌های تدارکاتی) که فدارسیون نمی‌خواهد آنها از زبان مربی بلژیکی در همین ‌ماه‌های ابتدایی حضورش در رأس کادرفنی تیم ملی بیان شود؟

در لابه‌لای خبرهای روزگذشته برخی ‌رسانه‌ها از ناراحتی ویلموتس به‌دلیل عدم‌پرداخت طلبش خبر دادند. ظاهرا دلیل اصلی اینکه ویلموتس بلژیکی در مراسم قرعه‌کشی دور اول مقدماتی جام جهانی‌۲۰۲۲ قطر شرکت نکرده همین موضوع است. گفته می‌شود فدراسیون فوتبال درحالی‌که قرار بود ۳۰درصد از مبلغ قرارداد ویلموتس را پرداخت کند، تنها ۸درصد آن را پرداخت کرده‌اند.

پس شاید به همین دلیل فدراسیون تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا ویلموتس در برهه کنونی دور از دسترس رسانه‌های داخلی باشد.

کد خبر 448617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha