چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور قالیباف و رییس دانشکده ریاضی و کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر گفت: یکی از ویژگی‌های شهر الکترونیک، عدالت محور بودن آن است.

به گزارش ایرنا،مهدی تشکری هاشمی در اولین کنفرانس بین‌المللی شهرالکترونیک افزود: مردم ایران همیشه به استفاده از ابزار و تکنولوژی‌های جدید علاقه‌مند بوده‌اند.

وی اظهار داشت: خدماتی که به صورت سنتی ارایه می‌شود معمولا به دلیل محدودیت‌های زمانی، مکانی و دسترسی افراد و محدودیت‌های ارایه خدمات معمولا از سطح عادلانه و قابل دسترسی برای همه برخوردار نیست.

اما به عقیده وی از ویژگی‌های شهر الکترونیک، عدالت محور بودن خدمات است، بدین معنی که شما به عنوان خدمات‌دهنده به صورت الکترونیکی برای همه مردم بدون اینکه خود شخص برای شما مزیت یا رتبه‌ای خاص ایجاد کند، خدمات ارایه می‌کنید و در اینجاست که دیگر آشنایی، وضعیت ظاهری و پولدار بودن فرد تاثیرگذار نیست.

مشاور شهردار تهران بیان داشت: وقتی اطلاعاتی در سیستم قرار داده می‌شود، همه افراد می‌توانند از آن برخوردار شوند زیرا این خدمات در طول شبانه روز وجود دارد و کسی که در طول روز کار داشته باشد، حقش ضایع نمی‌شود.

تشکری هاشمی ادامه داد: در حقیقت در دسترس همه بودن، ویژگی بسیار مهم خدمات الکترونیک است که معمولا در روش‌های سنتی، این ویژگی وجود ندارد.

به گفته وی، در پیاده‌سازی شهر الکترونیک دو گروه "نخبگان ومسوولان" موثرند. وی تاکید کرد: امروزه دیگر بحث ضرورت و توجیه الزام استفاده از خدمات الکترونیک مطرح نیست بلکه این یک الزام است و هرچه در اجرای این سیستم‌ها فاصله بیفتد عقب ماندگی‌های آن، چه از نظر اجتماعی، اقتصادی و دانش قابل جبران نخواهد بود.

کد خبر 44859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز