همشهری آنلاین: نمایندگان رشته فری استایل ایران در رقابت‌های جهانی رشته‌های مختلف اسکیت به میزبانی اسپانیا صاحب مدال‌های نقره و برنز شدند.

تيم اسكيت

به گزارش روابط عمومی فدرسیون اسکیت، مسابقات اسکیت قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان از هفتم تیر به میزبانی شهر بارسلون آغاز شد و تا ۲۴ تیر ماه ادامه دارد. کاروان اعزامی ایران در رشته‌های اسکیت هاکی، اسکیت نمایشی، فری استایل، آلپاین و سرعت به مصاف حریفان خود رفت.

در بخش اسکیت نمایشی محمود نیکپور، تنها نماینده اسکیت هنری کشورمان در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ رولز گیمز اسپانیا در رده سنی بزرگسالان در برنامه اجباری توانست به مقام پنجم دست پیدا کند.

 تیم اسکیت هاکی در این رقابت‌ها با شکست برابر لتونی، اسلواکی و مکزیک و پیروزی برابر هند، ماکائو و ژاپن  با کسب عنوان هجدهم جهان به کار خود پایان داد.

در مسابقات اسکیت سرعت ماده ۱۰۰ متر محمد صالحی به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد اما متاسفانه در مرحله نهایی از کسب مدال جا ماند.

در بخش اسکیت آلپاین فاطمه کرم‌زاده در اولین حضور خود موفق شد عنوان بهترین ورزشکار آسیایی را به خود اختصاص دهد. همچنین توانست با ۱۹ سال سن اولین بانوی اسکیت آلپاین آسیایی و کشورمان باشد که موفق به کسب رنک جهانی و رتبه ۲۷ دنیا شده است.

مسعود زارعی نیز موفق به کسب رنک جهانی شد و در رتبه ۳۷ قرار گرفت؛ این در حالی بود که بسیاری از ورزشکاران قدرتمند اروپایی نتوانستد مسابقه را به پایان برسانند.

در تیم اسکیت فری استایل هر ۹ ورزشکار کشورمان به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند و رضا لسانی در مرحله مقدماتی با ثبت زمان ۴/۱۱۸ توانست رکورد جهانی را جابجا کند.

امیرمحمد سواری و رضا لسانی در بخش پسران بالای ۱۸ سال توانستند به ترتیب مدال نقره و برنز مسابقات جهانی را از آن خود کنند. در بخش دختران زیر ۱۸ سال اسکیت فری استایل هم رومینا سالک به مدال برنز دست پیدا کرد.

کد خبر 447849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha