در هشتمین تکه پایتخت که خیلی‌ها آن را به دلیل وجود مراکز تجاری مختلف می‌شناسند، طرح‌های عظیم بسیاری درحال اجرا است.

سیدروح الله صادقی دماوندی

صحبت با برخی از اعضای شورایاری ما را برآن داشت تا در محله‌ها گشت بزنیم و از نزدیک ضمن مشاهده، با معتمدان محلی و اهالی همراه شویم. برخی از آنها گلایه داشتند که تعدادی از طرح‌های فرامنطقه‌ای قبلی مسکوت مانده است. با این حال پیگیری‌های آنها همچنان ادامه دارد. برای آشنایی با کم‌وکیف موضوع به‌سراغ «سیدروح‌الله‌ صادقی‌دماوندی» رابط اطلاع‌رسانی شورایاری‌های منطقه ۸ رفتیم که دوره‌های مختلف، در این منطقه حضور و فعالیت چشمگیری داشته‌ و اشراف کامل به همه محله‌های منطقه دارد. او در این گفت‌وگو پاسخگوی سؤالات ما شده‌است.  

شورایاران چقدر فرصت ارائه مشکلات محله‌های خود را به مدیران شهری داشته‌اند؟  
من به‌عنوان رابط شورایاران با مسئولان شهری زیاد دیدار دارم. در سال‌های گذشته هم ارتباط همه اعضای شورایاری با مدیریت شهری بیشتر بود و بازدید میدانی مستمر داشتیم که برای هر محله مصوباتی تعیین می‌شد که اخیراً کمتر شده و شورایاران همچنان دوست دارند مسئولان را بیشتر ببینند و مشکلاتشان را با آنها در میان بگذارند.  
این مصوبات بیشتر در چه زمینه‌هایی بوده‌است؟     
مصوبات بیشتر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، درمانی، خدمات شهری و اجتماعی برای محله‌ها بود.  
از این دیدارها، طرح‌های کلان هم خارج شده‌است؟  
بله چندین طرح قرار بود اجرا شود و حتی در جلسه‌ای که با حضور در صحن شورای اسلامی شهر تهران داشتیم، ۸ نیاز اصلی محله‌های منطقه ۸ را مطرح کردیم که تاکنون اجرایی نشده‌است. در میان آنها برخی از نیازهای این منطقه قدیمی هستند و امیدواریم امکان محقق شدن آنها زودتر فراهم شود.  
آیا در این مدت اعضای شورایاری‌ها پیگیر اجرایی شدن این طرح‌ها نیز بوده‌اند؟  
بله بسیار زیاد، اعضای شورایاری نیز در این مدت پیگیر اجرایی شدن طرح‌ها بوده‌اند اما برخی به سرانجام نرسیده است و وقتی پیگیری کردیم، مهم‌ترین پاسخی که گرفتیم این بود که کمبود بودجه داریم.  
ساخت بیمارستان یکی از مهم‌ترین طرح‌های فرامنطقه‌ای است که اهالی چشم‌انتظار آن هستند. آیا این موضوع محقق شده‌است؟  
ما در منطقه۸ از نظر زمین، فقیر هستیم و از این‌رو وقتی زمینی توسط شورایاران شناسایی می‌شود، انتظار داریم بیشترین و بهترین بهره‌ را از آن ببرند. یکی از این زمین‌ها بالاتر از ایستگاه مترو فدک قرار گرفته که متعلق به وزارت بهداشت است و دسترسی مناسب، جای پارک کافی و همه ویژگی‌های لازم برای ایجاد یک مرکز درمانی بزرگ را دارد، اما تاکنون این موضوع عملی نشده‌است. ما در کل منطقه حتی یک بیمارستان هم نداریم.  
چند سال پیش در صحن شورای اسلامی شهر تهران اعلام شد باید چندین کلانتری در منطقه۸ ساخته شود، از ساخت آنها چه خبر؟  
متأسفانه این طرح هم به سرانجام نرسیده‌است در حالی‌که اگر در محله‌ای مثل نظام‌آباد جرمی انجام شود، به دلیل نبود کلانتری در محدوده و تا رسیدن مأموران نیروی انتظامی از محدوده‌ای مثل میدان هفت‌حوض، مجرم فرصت کافی برای متواری شدن پیدا می‌کند. همچنان ساخت کلانتری از نیازهای اصلی ما محسوب می‌شود.  
طرح ساخت پردیس سینمایی و مهدیه چطور پیش رفته‌است؟  
در بخش طرح‌های کلان شهری، مانند پردیس سینمایی شرق تهران، مهدیه، بیمارستان، کلانتری، پارکینگ طبقاتی، رفع مشکل دسترسی خیابان گلشن‌دوست، قرار بود نگاه ویژه به محله‌های کم‌برخوردار شود و امکان استفاده شهروندان از مجموعه‌های ورزشی فراهم و داشته‌های فعلی توسعه یابد. این موضوع را همچنان پیگیری می‌کنیم.
در محدوده‌ای نظیر محله هفت‌حوض چند مرکز تجاری در سال‌های اخیر ساخته شده، آیا آنها پارکینگ طبقاتی دارند که در کاهش کمبود جای پارک اینجا کارگشا باشد؟  
بله پارکینگ دارند اما با توجه به تعداد مراجعان و جمعیت شناوری که هر روز در این محدوده‌ تردد می‌کنند، این جای پارک‌ها کافی نیست و باید پارکینگ طبقاتی ساخته شود. امیدواریم زودتر برای رفع این مشکل، بودجه‌ای اختصاص یابد تا آرامش به معابر محدوده برگردد و کمتر شاهد نزاع بر سر جای پارک باشیم.

کد خبر 447848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha