با آغاز تعطیلات تابستانی، فصل جدیدی در زندگی روزمره شهروندان رقم می‌خورد و پر کردن اوقات فراغت فرزندان به دغدغه والدین تبدیل می‌شود.

فرزاد هنرور

با توجه به افزایش سرانه فضاهای فرهنگی در منطقه، همه شهروندان می‌توانند در محل سکونتشان و بدون صرف هزینه بیشتر و اتلاف وقت، به امکانات آموزشی و تفریحی دسترسی داشته باشند. شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیت محله‌ها در برگزاری کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، هنری و تفریحی، مهم‌ترین‌کاری است که امسال در معاونت «اجتماعی و فرهنگی» به آن توجه شده است. در حقیقت با استفاده از داشته‌های محله‌ها برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان به گونه‌ای تدوین شده تا همه اقشار و گروه‌های سنی بتوانند از آنها استفاده کنند.  

امسال مدیریت شهری منطقه نگاه متفاوتی به برنامه‌های اوقات فراغت داشته است و از این‌رو در ۳ حوزه فرهنگی، ورزشی و حمایتی برنامه‌ها تدوین و در بوستان‌های بزرگ و مهم منطقه از جمله بوستان لاله اجرا می‌شود. متولیان فرهنگی منطقه با استفاده از این ۳ رویکرد، تلاش می‌کنند علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت اهالی، گام‌های بزرگی در افزایش میزان دانش اجتماعی، معرفی و تقویت توانمندی‌های محله‌ها و افزایش نشاط شهروندی و امید و جلب مشارکت شهروندان در کارهای فرهنگی و اجتماعی بردارند.  

نکته قابل تأمل در موضوع فراغت این است که عده‌ای گمان می‌کنند فراغت مربوط به تابستان است و شهروندان در این فصل نیاز به کلاس و برنامه‌های هنری و تفریحی دارند. اما این دیدگاه را نمی‌پذیرم و باور دارم غنی‌سازی فراغت شهروندان باید در طول سال مدنظر متولیان فرهنگی و اجتماعی قرار بگیرد. به همین دلیل تلاش شده برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی قلب پایتخت به گونه‌ای تدوین شوند تا در طول سال، میزبان شهروندان باشیم و بتوانیم بهترین خدمات را به آنها ارائه دهیم.  
 

کد خبر 447592

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha