این شرکت که زیر مجموعه فیسبوک به شمار میرود در حالی این خبر را اعلام کرد که بسیاری از کاربران شبکههای اجتماعی نظیر فیسبوک و توئیتر اخیرا خواستار بررسی عمیق پدیدهٔ زورگویی و آزار و اذیتهای آنلاین شدهاند.
مسئولان این شرکت اعلام کردند که اینستاگرام سالها است از هوش مصنوعی برای نظارت بر آزار و اذیت و نیز انتشار محتوای آسیبزننده استفاده میکند اما این بار این فناوری را برای آن به کار میگیرد که پیش از آن که کاربر تصویر یا ویدئویی نامناسب را منتشر کند به وی هشدار بدهد.
آدام موسری، رئیس کنونی اینستاگرام گفت: «این مداخله به مردم شانس آن را میدهد که تعمق کنند و کامنت (یا محتوای) خود را تغییر دهند.»
وی افزود: «در آزمایشهای اولیه متوجه شدیم که چنین گزینهای، برخی را تشویق میکند که کامنتشان را تغییر بدهند، یا وقتی فرصت فکر کردن داشتند، چیزی بنویسند که چندان آزاردهنده نباشد.»
بسیاری از کاربران شبکههای اجتماعی مایل نیستند کسانی را که کامنتهای نامناسب، حاوی توهین، یا آزاردهنده منتشر می کنند بلاک کنند چرا که با این افراد در زندگی روزانه برخورد دارند و چنین کاری ممکن است وضعیت را بدتر کند.
اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان، اپلیکیشنی است برای انتشار فوری عکس و ویدئو، که امکان انتشار کامنت را نیز به کاربران میدهد.
نظر شما