رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت نسبت به پخش سریالی با موضوع امنیتی در جهت تخریب وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات واکنش نشان داد.

محمود واعظي

محمود واعظی با بیان اینکه من این سریال را تاکنون ندیده‌ام ولی طی هفته‌های گذشته تماس‌های بسیاری با دفتر ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری انجام شد و طی آنها مردم گلایه‌های بسیاری از اینکه در صدا و سیما سناریوسازی‌هایی در حال انجام است، مطرح کردند، گفت: دولت در ۶سال گذشته به رفتارهای صداوسیما که در برنامه‌های مختلف سعی می‌کنند به دولت انتقاد کنند و برخوردی با حالت جناحی و حزبی با دولت داشته، عادت کرده است. تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد این مسائل حل شود و اوضاع آرام‌تر شود.

همچنین فکر می‌کردیم وقتی شرایط کشور اینگونه است و دشمن خارجی وجود دارد و فشارهایی به کشور وارد می‌شود و گرانی‌هایی وجود دارد، صدا و سیما با دولت همراهی و به او که خط مقدم جبهه است، کمک می‌کند.

واعظی با اشاره به اینکه در اینکه سریالی ساخته شود مشکلی وجود ندارد، افزود: اینکه در یک سریال مطالبی را مطرح می‌کنند که به گفته نویسنده آن ۸۰ درصد آن حاصل تخیل است، این سؤال ایجاد می‌شود که چرا در ابتدا به مردم می‌گویند که سریال براساس یک موضوع واقعی است و سپس طوری صحنه‌سازی‌ می‌کنند که ذهن مردم را نسبت به موضوعات مختلف مشغول کنند.

او با بیان اینکه متأسفانه در سریال گاندو براساس گزارشی که به ما رسیده است جایگاه قوه قضاییه، دبیرخانه و شورای‌عالی امنیت ملی در صحنه‌هایی تنزل داده شده است، گفت: با وزارت خارجه‌ای که امروز در خط مقدم جبهه مقابله با دشمنان است در این سریال برخورد بدی شده است و همچنین این اتفاق درباره وزارت اطلاعات کشور نیز افتاده است. در نهایت تلاش شده در ۳۰ قسمتی که این سریال به نمایش در آمده، عده‌ای را مسئولان انقلابی و ارزشی و عده‌ای را افراد نفوذپذیر و نفوذپرور و غرب‌گرا و وابسته به خارج معرفی کنند.

وی ادامه داد: این دوقطبی کردن مسئولان و جامعه کار بسیار خطایی است و مقام معظم رهبری همواره تذکر داده‌اند که در رفتارهایتان تلاش نکنید که جامعه یا مسئولین را دوقطبی کنید. در این سریال مطالب دروغ و تهمت بسیار زیاد است و دولت و مسئولان و بخش‌های مختلف این حق را دارند که شکایت، برخورد و روشنگری کنند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به دعوت از عوامل مختلف سریال گاندو در شبکه‌های تلویزیونی گفت: رفتار صدا و سیما با سریال گاندو در مقایسه با همه سریال‌های دیگر فرق دارد؛ طی روزهای اخیر در بخش‌های مختلف خبری، اعم از سیاسی یکی از موضوعات مطرح شده این سریال است یا اینکه در شبکه‌های مختلف تلویزیونی عوامل و بازیگران این سریال را دعوت کرده‌اند تا با مردم ارتباط برقرار کنند.

به‌نظر می‌رسد صدا و سیما در حال انجام کار غیرمعمولی است و من فکر می‌کنم که این مجموعه باید حتماً در رفتارهای خود تجدید نظر کند. واعظی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا به رئیس صداوسیما که در جلسات هیأت دولت نیز حضور دارد، تذکری درخصوص رفتارهای رسانه ملی داده نشده، گفت: در جلسه امروز به رئیس صدا و سیما تذکر داده شد.

کد خبر 447370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha