تعداد مصدومان زمین‌لرزه مسجدسلیمان که ساعت ۱۱:۳۰ صبح دوشنبه (۱۷ تیر) رخ داد، به ۱۱۵ نفر افزایش یافته است و به گفته مسئولان ممکن است این آمار افزایش یابد.

زلزله مسجد سلیمان

به گزارش همشهری، ۳ نفر از این مصدومان زلزله ساکن ایذه، یک نفر ساکن باغملک و بقیه اهل شهر مسجدسلیمان هستند که به مراکز درمانی انتقال یافته و به گفته مسئولان، بیشتر آنها به صورت سرپایی درمان شده‌اند. پس از وقوع این زمین‌لرزه ۵/۷ ریشتری که کانون آن شهر گلگیر در شهرستان مسجدسلیمان بود، ۵ تیم امدادی و ارزیاب هلال ‌احمر خوزستان در منطقه حضور یافتند و بیمارستان‌های اهواز هم برای پذیرش مصدومان احتمالی بیشتر، اعلام آمادگی کردند. استان لرستان نیز آمادگی خود را برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان اعلام کرد. در زلزله دوشنبه مسجدسلیمان یک مرد سالخورده از ترس و بر اثر سکته قلبی فوت کرد، ۱۶۵ واحد مسکونی تخریب شدند، به تعدادی از مدارس شهرستان و چند خودرو آسیب وارد شد و برخی راه‌های مواصلاتی شهرستان نیز بر اثر ریزش کوه مسدود شدند که البته مشکل به سرعت برطرف و تردد خودروها ازسر گرفته شد.

  • برپایی چادرهای اسکان اضطراری در بیمارستان

زلزله مسجدسلیمان، به گفته مسئولان این شهرستان، ۱۷ پس‌لرزه داشت و اکنون به دلیل امکان وقوع مجدد زمین‌لرزه، جمعیت هلال احمر خوزستان در حال برپایی چادرهای اسکان اضطراری در محوطه بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان است. معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان در این خصوص گفت: برپایی چادرهای اسکان اضطراری در محوطه بیمارستان ۲۲ بهمن برای اسکان بیماران - در صورت تداوم پس‌لرزه‌های احتمالی - توسط امدادگران این جمعیت در حال انجام است. «صادق سلامت» بیان کرد: ارزیابی در مناطق سبزآباد، کلگه و بی‌بیان مسجدسلیمان توسط عوامل امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه دارد. وی افزود: همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بالگرد جمعیت هلال احمر برای ارزیابی مناطق زلزله‌زده دیروز به مسجدسلیمان آمدند.  

  • پیش‌بینی اسکان اضطراری در ۵ منطقه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز از پیش‌بینی اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در ۵ منطقه شهرستان مسجدسلیمان خبر داد. «علی خدادادی» اظهار کرد: با توجه به وقوع پس‌لرزه‌های احتمالی در مسجدسلیمان و ضرورت انجام پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم، چادرهای اسکان اضطراری در ۵ نقطه از مسجدسلیمان برپا شده است. وی افزود: چادرهای اسکان اضطراری در سالن‌های ورزشی نمره ۴۰، تختی، عفاف و خانه رزمی مسجدسلیمان و منطقه گلگیر توسط امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان برپا شده است. خدادادی گفت: تاکنون برای اسکان اضطراری ۴۰۰‌خانوار پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است و در صورت نیاز، برخی مساجد و مدارس هم آمادگی لازم را برای اسکان دارند.

  • دستور رئیس‌جمهوری

پس از وقوع زلزله، رئیس‌جمهوری دستور ارزیابی و تعیین خسارت مناطق زلزله‌زده را صادر کرد. استاندار خوزستان در این رابطه گفت: دفتر رئیس‌جمهوری دستور ارزیابی و تعیین خسارت مناطق زلزله‌زده را داده است و به این ترتیب میزان خسارت‌ها به زودی برآورد می‌شود تا شرایط بهبود پیدا کند. «غلامرضا شریعتی» ادامه داد: امروز «محمد رحمانی فضلی» وزیر کشور و حسن روحانی رئیس‌جمهوری تماس گرفتند و درباره اوضاع و احوال منطقه و شرایط مردم سوال کردند و خواستند که امکانات لازم در اختیار آسیب‌دیدگان زلزله قرار گیرد. استاندار خوزستان با اشاره به تماس دفتر رئیس‌جمهوری درباره زلزله گفت: آخرین اطلاعات به دفتر رئیس‌جمهوری ارائه و دستورهای لازم مبنی بر این‌که تمام امکانات استان و شهرستان برای کمک‌رسانی به مصدومان بسیج شود، دریافت شد.

کد خبر 447215

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha