همشهری آنلاین: تیم فوتبال زنان آمریکا روز یکشنبه ۱۶ تیر با شکست هلند با نتیجه ۲ بر صفر برنده جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹ فرانسه شد.

women world cup

به گزارش آسوشیتدپرس تیم فوتبال زنان آمریکا به این ترتیب برای چهارمین بار به طور کلی و برای دومین بار پیاپی قهرمان جام جهانی فوتبال زنان شد.

گل‌های بازی را مگان راپینو، کاپیتان تیم  و روز لاول در دقایق ۶۱ و ۶۹ زدند.

پنالتی دقیقه ۶۱ پس زا خطای استفانی وان در گراخت روی آلکس مورگان پس از مرور ویدئویی صحنه گرفته شد و راپینو که دو روز از زادروز ۳۴ سالگی‌اش می‌گذشت، در پنجاهمین گل بین‌المللی‌اش توپ را به درون دروازه‌ دروازه‌بان هلند ساری وان وینندال فرستاد. این گل که ششمین گل او در این مسابقات بود «توپ طلایی» مسابقات را هم برای او به ارمغان آورد. راپینو پس از زدن این گل همان ژست پیروزمندانه آشنایش با دست‌های کشیده را گرفت.

گل لالو در دقیقه ۶۹ پس از فرار او از مرکز زمین  با شوتی با پای چپ از فاصله ۵.۵ متری درواز به ثمر رسید.

راپینو در طول مسابقات با گفتن اینکه او و هم‌تیمی‌هایش به عنوان بخشی از تلاش گسترده‌شان برای برابری جنسیتی از رفتن به کاخ سفید خودداری خواهند کرد، خشم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را برانگیخت.

از طرف دیگر بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک لحظاتی پس از پایان مسابقه تیم آمریکا را برای انجام رژه پیروزی در منهتن دعوت کرد.

جیل الیس، مربی تیم آمریکا به نخستین مربی بدل شد که تیمی را به دو بار قهرمانی در جام جهانی فوتبال زنان رسانده است و آمریکا توانست رکورد آلمان در دو قهرمانی پیاپی در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ را تکرار کند.

تیم‌ ملی فوتبال آمریکا در سال‌های ۱۹۹۱، ۱۹۹۹ و ۲۰۱۵ هم قهرمان جهان شده بود.

کد خبر 446946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha