همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر دوره‌های آموزش سوادآموزی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان این‌که در ایران حدود هشت میلیون بی‌سواد وجود دارد، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان برنامه ششم توسعه در پایان هر سال ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار گیرند.

بيسوادي

به گزارش ایسنا، لیلا رضایی مدیرکل دفتر دوره‌های آموزش سوادآموزی وزارت آموزش‌ و پرورش، آموزش بزرگ‌سالان را برخلاف تصور عامیانه کاری سخت و تخصصی عنوان کرد که لازم است متناسب با مقتضیات و نیازهای روز انجام شود.

وی با اشاره به این نکته که وجود افراد بازمانده از تحصیل مانند افراد کم‌توان ذهنی در هر جامعه‌ای امری طبیعی است، افزود: این موضوع باعث می‌شود همواره درصدی از بی‌سوادی در جامعه داشته باشیم، اما جامعه مخاطبین ما رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است که چیزی در حدود ۲.۵ تا سه میلیون نفر را در کشور در برمی‌گیرد و امر سوادآموزی در مورد آن‌ها صدق می‌کند.

رضایی با بیان این نکته که در ایران حدود هشت میلیون بی‌سواد وجود دارد، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان برنامه ششم توسعه در پایان هر سال ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار گیرند و در این زمینه هم آموزش و هم تعمیق سوادآموزی مدنظر است.

کد خبر 446456
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha