چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴
۰ نفر

درخواست دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای اینکه در رژه مراسم روز استقلال آمریکا تانک در خیابان‌ها باشد، وزارت دفاع آمریکا را به دردسر انداخته‌است.

تانك

به نوشته روزنامه وال‌استریت ژورنال، وزارت دفاع آمریکا که به قدرت و توانایی‌اش در واکنش سریع و اعزام نیرو و استقرار تجهیزات در نقاط دور جهان شهرت دارد و به این شهرت افتخار می‌کند، حالا با چالش لجستیکی روبه‌رو شده‌است. مشکل این است: یافتن حداقل ۲ تانک در فاصله نزدیک به واشنگتن تا امروز. این موضوع از این نظر مشکل است که حمل تانک‌ها به سمت مراسم بدون آسیب رساندن به پل‌ها و خیابان‌های واشنگتن، کار آسانی نیست.

چهارم جولای همزمان با سالگرد استقلال آمریکا مراسم مفصلی در پایتخت با حضور و سخنرانی رئیس‌جمهور برگزار می‌شود و ترامپ درخواست کرده در این مراسم تانک هم باشد. او ۲ سال پیش که مهمان مکرون رئیس‌جمهور فرانسه بود، از اینکه در رژه نظامی روز باستیل در پاریس تانک هم حضور داشته بسیار خشنود شد و از آن زمان درخواست کرده در مراسمی مشابه در آمریکا از تانک استفاده شود. یافتن تانک و انتقال آن در ترافیک شهری واشنگتن به چالشی برای پنتاگون تبدیل شده‌است. عصر دیروز رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که وزارت دفاع ۲ تانک برای حضور در این مراسم پیدا کرده و مشکل تا حدی حل شده‌است.

کد خبر 446430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha