همشهری آنلاین: کوپرنیکوس، برنامه رصد کره زمین اتحادیه اروپا اعلام کرد ژوئن ۲۰۱۹ داغترین ماه ثبت‌شده تا به حال در کشورهای این اتحادیه است.

Heat wave

به گزارش یورونیوز این سازمان داده‌های دمای ژونئن ۲۰۱۹ و آماری را م نتشر کرد که نشان می‌دهد این ماه با افزایش میانگین تا ۲ درجه سلسیوس داغ‌ترین ماه ثبت شده در اروپا از زمانی شروع ثبت درجه حرارت هوا است.

در طول هفته گذشته - گرمترین هفته داغ‌ترین ماه سال- دما در فرانسه، سوئیس، شمال اسپانیا، ایتالیا، اتریش و جمهوری چک بین ۶ تا ۱۰ درجه سلسیوس بالاتر از حد میانگین بوده است.

کوپرنیکوس می‌گوید گرچه مدت موج گرمای ۲۰۱۹ کمتر از موج گرمای ۲۰۱۸ بوده است، اما به خصوص شدت زیادی داشته است. رکورد قبلی برای دمای ماه ژوئن در اروپا مربوط به سال ۱۹۹۹ بود.

میانگین دمای جهانی نیز  به بالاترین حد برای ماه ژوئن رسید و یک دهم درجه سلسیوس بیشتر از رکورد قبلی است که مربوط به تابستان ۲۰۱۶ بود.

در مقایسه با دمای ماه ژوئن از سال ۱۸۸۰ ماه گذشته ۳ درجه سلسیوس و در اروپا و بیش از یک درجه سلسیوس در جهان گرمتر بوده است.

بر اساس بیانیه کوپرنیکوس، گرچه مشکل است این موج گرما را به طور مستقیم به تغییرات اقلیمی کره زمین نسبت داد، انتظار می‌رود این رویدادهای شدید آب‌وهوایی با گرم شدن کره زمین به علت افزایش غلظت‌های گازهای گلخانه‌ای شایع‌تر شود.

کد خبر 446334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha