دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۵:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردم پاکستان روز دوشنبه 18 فوریه به پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش بی بی سی، انتظار می‌رود پس از برگزاری این انتخابات روند واگذاری قدرت به غیر نظامیان تکمیل شود. انتخابات مجلس سفلای پاکستان که قرار بود روز 8 ژانویه 2008 برگزار شود، به دلیل ترور بی نظیر بوتو در 27 سپتامبر 2007 به تعویق افتاده بود.[بی‌نظیر بوتو کشته شد]

این درحالی است که دوحزب مخالف دولت اعلام کرده‌اند متحدان پرویز مشرف رییس جمهوری در حال طراحی انجام یک تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی پاکستان هستند.

یکی از سخنگویان حزب مردم پاکستان که در نظر سنجی‌ها حزب پیشتاز انتخابات لقب گرفته، در این ارتباط گفته است که این انتخابات آزاد و عادلانه برگزار نخواهد شد.

حزب مسلم لیگ به رهبری نواز شریف نیز که به مانند حزب مردم در نظر سنجی‌ها از احزاب حامی مشرف پیش است، اعلام کرده است که در انتخابات تقلب گسترده‌ای صورت خواهد گرفت.

احزاب مخالف پرویز مشرف رییس جمهوری همچنین اعلام کرده اند که در صورتی که در انتخابات تقلب صورت گیرد، اعتراض خواهند کرد. در مقابل مشرف نیز نسبت به هرگونه اعتراضات خیابانی هشدار داده است.

نزدیک به نیم میلیون نیروی امنیتی و 80 هزار سرباز در خیابان‌ها مستقر شده‌اند. این تدابیر امنیتی در حالی اتخاذ شده‌است که روز شنبه 16 فوریه در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در پاکستان بر اثر انفجار بمب 47 نفر کشته شدند.

کد خبر 44601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز