یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۹
۰ نفر

موج گرما بخش‌های زیادی از قاره از اروپا به‌ویژه مناطق غربی آن را به‌صورتی کم‌سابقه در بر گرفته‌ است.

گرما و آب

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی،  خبرسازترین کشور اروپایی از نظر موج گرما این روزها فرانسه است که بعد از یک دهه رکورد تازه‌ای را ثبت کرده. گرما در مناطق جنوبی فرانسه ۴۵درجه را رد کرده و چند کشته به جا گذاشته ‌است. وزارتخانه‌های کشور و بهداشت فرانسه با هشدار به شهروندان، خواستار رعایت مقررات جدید رفت‌وآمد و محدودیت‌های استفاده از آب شده‌اند.

رعایت نکات ایمنی هنگام آب‌تنی برای جلوگیری از غرق‌شدگی،  قرار نگرفتن در معرض گرمای شدید و نوشیدن آب ازجمله هشدارهای وزارت بهداشت به شهروندان فرانسوی است. همچنین با ممنوعیت ورود خودروهای غیربرقی و فرسوده به حلقه دوم طرح ترافیک پاریس،  حدود ۵میلیون خودرو یعنی ۶۰درصد خودروهای این شهر،  از رفت‌وآمد در این محدوده منع شده‌اند. محدود کردن رفت‌وآمد خودروها برای جلوگیری از آلوده شدن هوا صورت گرفته ‌است. در مناطق جنوبی فرانسه حدود ۴هزار مدرسه هم تعطیل شده‌اند.

اما این تنها فرانسه نیست که به‌دلیل گرمای شدید در شرایط بحران قرار گرفته ‌است؛  اسپانیا، ایتالیا و آلمان هم به‌دلیل افزایش کم‌سابقه دمای هوا،  شرایطی غیرعادی را تجربه می‌کنند. در این دو کشور چند نفر ازجمله ۲ کارگر به‌دلیل قرار گرفتن در معرض گرمای شدید جان خود را از دست داده‌اند. کارشناسان محیط‌زیست می‌گویند جهان در ۴سال اخیر گرم‌تر شده و این روند ادامه خواهد یافت. این کارشناسان گرم شدن کره زمین را خطری برای همه ساکنان آن می‌دانند.

کد خبر 445877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha