دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

ابوذر چهل امیرانی-دبیر تحریریه: در این دوره و زمانه، والدین برای پر کردن اوقات فراغت بچه‌هایشان هزینه زیادی صرف می‌کنند. از خرید وسایل بازی گرفته تا نامنویسی آنها در کلاس‌های مختلف.

ابوذر امیرانی

با این وجود، کمی خلاقیت می‌تواند اوقات فراغت آنها را به خوبی غنی‌سازی کند و با هزینه کمی، این قشر از افراد جامعه را سرگرم کرد. مسئولان مدارس در سال‌های دور از این، کارهای کم‌هزینه و خلاق در برنامه‌های‌کاری خود داشتند و در طول سال تحصیلی، به‌خصوص ایام تابستان، با اجرای برنامه‌های ساده و کم‌هزینه، اوقات خوشی برای دانش‌آموزان رقم می‌زدند. متأسفانه این روزها برنامه‌های تابستانی کمی در مدارس اجرا می‌شود و عمده برنامه‌ها نیز، به نحوی نیست که بتواند باعث تشویق دانش‌آموزان به حضور در برنامه‌ها شود.

شاید یکی از دلایل بی‌علاقگی دانش‌آموزان به این برنامه‌ها، نشئت گرفته از تمایل آنها به دوری ۳ماهه از محیط مدرسه در فصل تابستان باشد، اما بی‌شک اگر برنامه‌ها با خلاقیت اجرا شوند، حضور حداکثری بچه‌ها در مدارس را شاهد خواهیم بود. یکی از این برنامه‌های جذاب، برگزاری مسابقه پرتاب موشک در مدرسه شهیدان مجتهدی بود که طی آن، بچه‌ها چندساعتی به شادی پرداختند و سرگرم شدند؛ آن هم با لوازم دورریختنی و وسایل ساده، که گزارش آن را در این شماره می‌خوانید.  بچه‌های جنوب شهر به این بهانه‌های ساده نیاز دارند تا دورهم جمع شوند. تابستان هم فرصت خوبی برای این دورهمی‌های دوستانه است و نباید مدارس را در تابستان تعطیل کنیم.

کد خبر 445271

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha