گروه اجتماعی: جمعیت 2/2 میلیارد نفری بچه‌های جهان با مشکلات متفاوتی همچون فقر، گرسنگی، خدمت نظامی، سوءاستفاده جنسی، بیگاری و ایدز روبرو هستند.

به گزارش آی پی اس، سازمان ملل متحد برآورد می‌کند در سراسر جهان حدود 600 میلیون بچه در فقر مطلق زندگی می‌کنند، حدود 218 میلیون نفر با بدترین اشکال کار کودکان دست به گریبان هستند، بیش از 5/2 میلیون نفر آلوده به ویروس اچ آی وی هستند و بیش از 250 هزار تا 300 هزار نفر با اجبار در نیروهای نظامی خدمت می‌کنند.

صندوق کودکان سازمان ملل اعلام کرده است حدود 6/3 میلیون نفر بچه از سال 1990 در مناقشه‌های نظامی در جهان کشته شده‌اند.

ساموئل کو، سفیر همکاری فرهنگی کره جنوبی و یکی از مقامات سابق یونیسف گفت: «به رغم تداوم تلاش‌های دولت‌ها و سازمان‌های غیردولتی در تمام سطوح، شمار زیادی از بچه‌ها هنوز دچار فقر، بهره‌کشی، خشونت و بیماری هستند.»

وی خاطرنشان کرد: بچه‌ها همچنان از حقوق اساسی خود که در کنوانسیون حقوق کودکان سازمان ملل در سال 1990 تصویب شد، محروم هستند.

این تنها سند حقوقی بین‌المللی جامعی است که حقوق انسانی بچه‌ها را به رسمیت می‌شناسد.

وی افزود: «سازمان‌دهندگان این گردهمایی متقاعد شده‌اند که زمان آن رسیده است که نهادهای دینی جهان و تمام کسانی که به ادیان اعتقاد دارند، پا پیش بگذارند و برای مبارزه به منظور تخفیف رنج کودکان و بهبود زندگی آنان دست به دست هم بدهند.»

هدف این مجمع که سومین گردهمایی پس از مجمع توکیو در سال 2000 و مجمع ژنو در سال 2004 است، ارتقای آگاهی از مشکلات سختی است که بچه‌ها همه جا با آن روبرو هستند.

کد خبر 44527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز