محسن محمود صفری: رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در پنج وزن روز جمعه ۷ تیرماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود.

كشتي

این در حالی است که قرار نیست انتخابی در کشتی فرنگی برگزار شود و ۱۵ کشتی‌گیر بدون برگزاری انتخابی راهی مسابقت جهانی قزاقستان خواهند شد. در کشتی آزاد رقابت‌های انتخابی در اوزان۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم برگزار خواهد شد. البته به گفته کادر فنی، قهرمانی در این رقابت‌ها به منزله ملی‌پوش شدن نیست. هر پنج وزن مذکور اوزان المپیکی هستند. ششمین وزن المپیکی ۵۷ کیلوگرم است که قرار نیست مسابقه انتخابی داشته باشد.

غیر از مصطفی حسین‌خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی‌گیر دیگری اعلام مصدومیت نکرده و احتمالا این ۵ وزت غایب نخواهد داشت. اوج حساسیت در وزن ۱۲۵ کیلوگرم است که کمیل  قاسمی، پرویز هادی و یداله محبی در مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. هرسه سابقه حضور در مسابقات جهانی دارند و بارها مقابل هم پیروز شده‌اند.

در ۹۷ کیلوگرم هم قرار است پس ازمدتها رضا یزدانی کشتی انتخابی بگیرد. پیش‌بینی می‌شود کار او مقابل رقبای جوان دشوار باشد.

در کشتی فرنگی اما همان‌گونه که انتظار می‌رفت محمد بنا سرمربی تیم ملی کماکان اعتقادی به انتخابی ندارد و  به مانند گذشته کشتی‌گیرانش را بدون مبارزه رودررو انتخاب می‌کند. گروهی معتقدند روش او جواب داده و نشانه‌اش پنج مدالی است که شاگردانش در دو المپیک لندن و ریو گرفتند، با این وجود کم نیستند منتقدانی که باور دارند در این روش همیشه این نگرانی وجود دارد که برخی از کشتی‌گیران شایسته ولی گمنام، مجال دیده شدن پیدا نکنند.

کد خبر 445186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha