شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین و کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی، اعلام کرده‌اند که با تقویت روابط دو جانبه، به تقویت صلح در منطقه کمک می‌کنند.

كره و چين

به گزارش رویترز، رئیس‌جمهور چین پنجشنبه برای یک سفر دو روزه وارد کره‌شمالی شد و با استقبال بی‌نظیر کشور میزبان مواجه شد. این نخستین بار در ۱۴سال گذشته است که یک رئیس‌جمهور چین به این کشور همسایه سفر می‌کند. به گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، دو رهبر درباره روابط دوجانبه و کمک به تقویت صلح در منطقه مذاکره کرده‌اند.

پیونگ‌یانگ که بعد از شکست نشست‌های دوجانبه رهبر این کشور و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، رویکرد تقویت روابط بین‌المللی با دیگر قدرت‌های جهان را در پیش گرفته، برنامه‌های بسیار مفصلی را برای استقبال از شی جین‌پینگ تدارک دیده بود. در یکی از این برنامه‌ها، سرود «دوستت دارم، چین» اجرا شد و هزاران نفر با در دست داشتن پلاکاردهایی، تصویری موزاییکی از چهره شی جین‌پینگ و پرچم چین را خلق کردند.

رهبران ۲ کشور، با کاروان خودرویی خود در حالی از خیابان‌های پیونگ‌یانگ عبور کردند که تعداد بسیار زیادی از مردم برای آنها دست تکان می‌دادند. ۲ رهبر بعدا در یک برنامه تبلیغاتی که به افتخار شی جین‌پینگ برگزار شده بود شرکت کردند.

در تصاویری که از مراسم استقبال از رئیس‌جمهور چین منتشر شده، یک پلاکارد به زبان چینی جلب توجه کرده است که روی آن نوشته شده بود: «خوشحالیم که تو را می‌بینیم بابا بزرگ شی».

رودونگ سینمون روزنامه رسمی حکومت کره‌شمالی هم روز جمعه ویژه‌نامه‌ای را به افتخار حضور شی جین‌پینگ در کره‌شمالی منتشر کرد که ۸ صفحه از ۱۰صفحه آن، به عکس‌ها و متن‌هایی درباره رئیس‌جمهور چین اختصاص داده شده بود.

کد خبر 444883

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha