شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: برترین‌های حوزه حفاظت از محیط زیست در مراسم اختتامیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست ایران معرفی شدند.

به گزارش سایت خبری وزارت نیرو،در این مراسم که با حضور نمایندگان صنایع و وزارتخانه های نیرو، مسکن و رئیس سازمان محیط زیست برگزار شد، مهندس فتاح و سعیدی کیا به عنوان نمایندگان وزارتخانه های سبز نیرو و مسکن و همچنین شهر شیراز با عنوان تنها شهر دارندة استانداردهای محیط زیستی به عنوان شهر سبز معرفی شدند.

فاطمه واعظ جوادی با بیان اینکه در هفتمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست ایران بیش از دویست شرکت داخلی و خارجی حضور داشتند گفت: وزارت مسکن به علت رعایت مبحث 19 دربارة مصرف انرژی و رعایت نحوه اسکان شهری به عنوان وزارتخانه سبز انتخاب شد.
وی دلیل دیگر انتخاب این وزارتخانه را رعایت نحوه اسکان شهری و معرفی و تعیین مناطق سبز در طرحهای جامع شهری و روستایی دانست.

رئیس سازمان محیط زیست همچنین ارزیابی زیست محیطی در طرح های سد سازی و رعایت مسیر قانونی در طرحهای سد سیاه بیشه و نیز احیای تالار دریاچه هامون و تالاب انزلی را از دلایل انتخاب وزارت نیرو به عنوان وزارتخانه سبز کشور عنوان کرد.

واعظ جوادی همچنین استفاده از پیل سوختی و انرژی هسته ای به جای سوخت های فسیلی را از دلایل دیگر انتخاب وزارت نیرو به عنوان وزارتخانه سبز برشمرد.

وزیر نیرو نیز با اشاره به اینکه طرح های محیط زیستی خوبی در ایجاد سدهای بزرگ کشور و نیز طرح های فاضلابی و نیروگاهی به اجرا گذاشته شده است، گفت: هم اکنون در حال توسعه نیروگاه های هسته ای تا بیست هزار مگاوات در کشور در حال تحقق است و استفاده از گرمای خروجی از نیروگاه ها که موجب مصرف بهینه این گرمای مضر می شود از برنامه های وزارت نیرو برای حفاظت از محیط زیست است.

فتاح همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون هفت هزار مگاوات برق از طریق آب در حال تولید است گفت: اکثر نیروگاه های ما در مرحله کسب لوح سبز از مراکز داخلی و بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 60 درصد تصفیه خانه فاضلاب شهر اهواز به پایان رسیده است گفت: طرح فاضلاب در بیشتر شهرهای در مسیر رودخانه کارون در حال اتمام است.

وزیر نیرو با بیان اینکه به زودی نخستین فازهای فاضلاب تهران به بهره برداری خواهد رسید، گفت: هم اکنون 5 میلیارد متر مکعب آب در کشور مصرف می شود که اگر این آب تصفیه شود حدود چهار و نیم میلیارد متر مکعب آب به چرخه مصرف باز می گردد که از طریق آن می توانیم آبیاری زمین های کشاورزی را پوشش دهیم.

فتاح اضافه کرد: با بهره برداری از پسماند تصفیه خانه ها نیز به عنوان کود مفید در کشاورزی می توانیم استفاده کنیم.

وزیر نیرو از اجرای طرح فاضلاب در 200 شهر کشور به طور همزمان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح سلامت بهداشتی آب در شهرها بهینه خواهد شد.

در پایان این مراسم شرکت های گروه صنعتی ایران خودرو، کربن ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان بازیافت شهرداری تهران و گروه خودروسازی سایپا به عنوان غرفه های برتر هفتمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست ایران معرفی و لوح تقدیر دریافت کردند.

همچنین گروه صنعتی ایران خودرو، شرکت سبحان دارو، سیمان تهران، سیمان آبیک، ذوب آهن اصفهان، شیراز مرغ، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و شرکت مهندسی آلیاژی ایران به عنوان حامیان این نمایشگاه تقدیر شدند.

همچنین مدیران کل استان های گیلان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و همدان به عنوان فعالترین مدیران در حوزه محیط زیست شناخته شدند.

کد خبر 44443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز